Safari tabbladen traag

Hallo,

Ik heb een aantal maanden zonder Mac gezeten en toen gebruikte ik Windows XP + Opera als webbrowser. Uit gewoonte check ik een heleboel nieuwssites die ik laat laden in verschillende tabbladen. Onder Opera gaat probleemloos. Nu merk ik dat Safari hiermee ontzettend veel problemen heeft. Als ik een stuk of 15-20 sites laat openen op hetzelfde moment in verschillende tabbladen dan reageert het programma niet meer voor een aantal minuten :frowning:

Er zijn natuurlijk alternatieve webbrowsers en dit typ ik nu in Camino maar ik zou toch liever met Safari werken. Ken niemand dit probleem en is er een oplossing? Of heeft Apple echt zo’n slechte verwerking ingebouwd voor tabbladen in Safari?

Groeten,

Fabian

Geheugenprobleem misschien?

als ik tabladen open in safari gaat dit wel vaker traag, ik zou ook graag zien dat dit normaal zou gaan.

daan.

Ik heb powerbook 1.67ghz powerpc met 1 gig geheugen en ik precies hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem met heel safari. Ik vind het ongeloofelijk traag. En aan de verschillende aspples kan het niet liggen, dat is op en top in orde.

Opera werkt razendsnel tov Safari

Raar. Onder 10.3 had ik dat probleem niet op een PowerBook 1GHz met 512MB DDR. Nu heb ik een iMac G5 1.8GHz Rev.B met 1GB geheugen ...

Safari 2.0 is er dus niet op vooruit gegaan. Heel jammer :frowning: