Safari "te veel HTTP-omleidingen"

Geacht Forumgenootschap,

Ik surf tegen het volgende probleem aan (Safari 4.0.4, Mac OS X 10.6.2);

Ik probeer via een iMac in te loggen op de website van Ben.nl, maar ik krijg een deels witte pagina. Activiteitenoverzicht meldt dat er “te veel HTTP-omleidingen” zijn. De mogelijke oplossing om Safari opnieuw in te stellen en de cachebestanden te verwijderen helpen niet. Geforceerd openen vanuit het activiteitenoverzicht werkt wel. Ook middels Firefox is er geen probleem.

Indien ik dezelfde pagina met een MBP (Safari 4.0.4, Mac OS X 10.6.2) bezoek dan heb ik dit probleem niet.

Hiermee is de stelling dat het ligt aan de website en niet aan Safari mijns inziens niet helemaal correct. (Desondanks valideert de website niet volgens de W3C standaarden.)

Uiteraard heb ik ook deze thread gelezen.

Is er een logische verklaring voor het niet werken van de pagina in Safari op de ene Mac, terwijl op een andere Mac er geen probleem is?

Zoek de verschillen. Buiten Safari en OSX zijn dat plugins voor Safari, zoals Flash. Gebruiken beide Safari's dezelfde Flash-player? Dat kan je controleren op deze plaats: [url=http://kb2.adobe.com/cps/155/tn_15507.html] Version test for Adobe Flash Player[/url]

Exact dezelfde versies; MAC 10,0,42,34

Ik zie nu wel dat de iMac de plugin “Glims for Safari” heeft. Ik zal de plugin even verwijderen.

Als je dan toch bezig bent zou ik gelijk je Flash-player updaten, want die is verouderd. (Is een mogelijk veiligheidsrisico.)

Glims verwijderd, helaas geen verandering. Inmiddels ook de Flash player een update gegeven (thanks, ik had overigens verwacht dat de auto update functie vanuit de Global Notifications Setting Panel wel zou werken...)

[quote:6f87d74665="Stro"]Glims verwijderd, helaas geen verandering. Inmiddels ook de Flash player een update gegeven (thanks, ik had overigens verwacht dat de auto update functie vanuit de Global Notifications Setting Panel wel zou werken...)[/quote:6f87d74665] Nee, de update van Flash is Windows-only. Daar draait Flash overigens ook veel soepeler. Adobe heeft dus nog wat werk liggen.