Safari toont geen tekst van website

Ik kreeg bericht dat de tekst van website www.gemaal1879.nl niet te zien is op een Mac met de volgende specificaties: Apple i-Mac G5 20 inch; besturingssysteem Mac OS X 10.4.4 ("Tiger"); Browser Safari Versie 2.0.3 (417.8). Alle plaatjes zijn wel zichtbaar. De site is gemaakt in Frontpage met css middels een standaard thema. De site is op Windows perfect te bekijken met IE en Firefox. Op een Mac ook met Firefox.

Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn? Ik wil niemand (-> geen enkele browser) buitensluiten.

Bij voorbaat dank.

De website www.gemaal1879.nl wel te zien is op een iMac DV SE Graphite 400 mhz met besturingssysteem Mac OS X 10.4.4. :P

MacHenkie

Bij mij in Safari zie ik inderdaad geen tekst.

Ik denk, ik ga even de broncode bekijken, maar dan schrik je wel raar. Wat een rotzooi is dat. Daar kun jij natuurlijk niks aan doen, maar zo is het probleem wel heel erg moeilijk op te sporen.

Werkt niet op mijn eMac in Safari 2.x

[quote:39b9328b2c="MacHenkie"]De website www.gemaal1879.nl wel te zien is op een iMac DV SE Graphite 400 mhz met besturingssysteem Mac OS X 10.4.4 - Firefox. :P

Met Safari is hij niet te zien.

MacHenkie[/quote:39b9328b2c]

idd: wel FF maar niet in Safari. Heb al vaker gemerkt dat Firefox helemaal niet zo slecht is.

[quote:e7f0d27925="jeff"]idd: wel FF maar niet in Safari. Heb al vaker gemerkt dat Firefox helemaal niet zo slecht is.[/quote:e7f0d27925]

Dus Safari is de schuldige? De enige browser die Acid2 ondersteunt? Dus IE en Firefox zijn "beter" dan Safari…

Hoe komt het eigenlijk dat ik meteen herkende dat deze site in FrontPage gemaakt is? :slight_smile:

Haal dan tenminste deze lijn code eruit…

[code:1:e7f0d27925]<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">[/code:1:e7f0d27925]

…dan kun je tenminste de schuld op de webmaster steken. :wink:

ow .. Frontpage ... :evil: Hier zie ik ook niets, software volledig bij de tijd met Safari 2.0.3 onder OSX 10.4.4

[quote:61e7dee7fb="jeff"]idd: wel FF maar niet in Safari. Heb al vaker gemerkt dat Firefox helemaal niet zo slecht is.[/quote:61e7dee7fb]

Dat een website het niet goed doet is of de schuld van de generator (in dit geval frontpage) of de schuld van de maker. Aangezien de maker met frontpage werkt kan hij zelf geen website “maken”, hij kan een layout verzinnen en die laten genereren. Op zich niks mis mee als je niks met code schrijven en zo te maken wilt hebben, maar je hebt totaal geen controle over de code en het is meestal ook nog verschrikkelijk slechte code.

Ik zie ook geen tekst in Safari, maar ik kan wel blokken selecteren, kopiëren en dan in TexEdit Plus plakken (en lezen!). Zot. Waarom gebruiken we Safari eigenlijk nog?

[quote:060d3b1089="Erik Joling"]Waarom gebruiken we Safari eigenlijk nog?[/quote:060d3b1089]

Omdat het een goede browser is.

Het ligt aan de CSS. Wegsmijten is de oplossing :).

In je css bestand heeft de TABLE rule een color:transparent. Als je die weghaalt is je probleem opgelost.

[quote:c98b157e30="kaydie"]In je css bestand heeft de TABLE rule een color:transparent. Als je die weghaalt is je probleem opgelost.[/quote:c98b157e30]

Precies, dat het ik ook net uitgevist; je was me voor :slight_smile:

Ruim twee dagen nadat de oplossing hier genoemd is heeft het ijsbeertje ("ik ben geen appelaar") zijn gemalenwebsite nog niet opgeknapt.

[quote:994a3b45a7="Erik Joling"]Ruim twee dagen nadat de oplossing hier genoemd is heeft het ijsbeertje ("ik ben geen appelaar") zijn gemalenwebsite nog niet opgeknapt.[/quote:994a3b45a7]

Ik heb de aanpassing in het css - table deel wel aangepast van transparent naar de standaard kleur, alleen, omdat ik geen mac heb duurde het tot vandaag om te horen dat dit niet de oplossing is. Ik ken nl sinds vandaag “al” 2 personen met een mac.
Het is frustrerend om te constateren dat een (Microsoft-)standaard css niet op alle browsers werkt.

[quote:92250c1f1c="IJsbeertje"]Het is frustrerend om te constateren dat een (Microsoft-)standaard css niet op alle browsers werkt.[/quote:92250c1f1c]

Ik vind het alleen maar frustrerend dat in internet explorer de css nooit goed werkt. Safari werkt altijd prima, net als Firefox. Opera doet ook nog wel eens vervelend, maar internet explorer is toch echt de verschrikking voor elke web-ontwikkelaar.

Ik vind het alleen maar frustrerend dat in internet explorer de css nooit goed werkt. Safari werkt altijd prima, net als Firefox. Opera doet ook nog wel eens vervelend, maar internet explorer is toch echt de verschrikking voor elke web-ontwikkelaar.[/quote]

Ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. Zelfs in IE op windows zijn de kleuren afwijkend van die onder Firefox en Opera op windows.
De tekstkleur van de site gemaal1879.nl is met IE onder windows zwart en op de mac, naar ik zojuist heb begrepen, zelfs groen. In de andere 2 browsers is dit de in het css opgegeven kleur: blauw.

Maar sinds vanmiddag ken ik een Mac-cer (ofwel makker) die, als ik aanpassingen uitprobeer, dit snel kan en wil testen op zijn mac. Ik denk dat ik samen met hem het probleem wel opgelost krijg.

Dank voor alle reakties.