Safari traag / Camino snel

Hallo!

Safari is bij mij de laatste tijd niet vooruit te branden (Imac G5/Tiger) terwijl Camino daarentegen razendsnel blijft. Iemand enig idee wat er met Safari aan de hand is bij mij?

Bij mij op mijn iMac G5 gaat Safari toch snel zelle :P Geen idee wat er zou aan de hand zijn. Mss eens je cachebestanden wissen en je permissies herstellen. Kan nooit geen kwaad :wink:

Surfen zonder ca(t)ch(e), zoals de pro's het doen ;)

Cache wordt regelmatig geleegd, dus dat is het niet...

[quote:9268e02f8b="Ultra"]Surfen zonder ca(t)ch(e), zoals de pro's het doen ;)[/quote:9268e02f8b]

hoe doe je dat?

[quote:e150dbde09="mekker"][quote:e150dbde09="Ultra"]Surfen zonder ca(t)ch(e), zoals de pro's het doen ;)[/quote:e150dbde09]

hoe doe je dat?[/quote:e150dbde09]

Safari menu… Empty cash…

[option] [command] E

[quote:b96e727290="Chasnam"][quote:b96e727290="mekker"][quote:b96e727290="Ultra"]Surfen zonder ca(t)ch(e), zoals de pro's het doen ;)[/quote:b96e727290]

hoe doe je dat?[/quote:b96e727290]

Safari menu… Empty cash…

[option] [command] E[/quote:b96e727290]

Nope, je cache-map van safari op slot gooien.

dat is vreemd, met de cache zou het toch juist sneller moeten gaan? :bigsmile:

lijkt mij ook ja...

of is aldoor hetzelfde plaatje downloaden echt sneller? :?

Voor mij wel.

moet ik de map nou legen of op slot doen of beide?

maarten

OK... voordat iedereen over een al of niet lege, volle dan wel op slot staande cache blijft reutelen :D ... Ik zei al dat het aanvankelijke probleem niets met de cache te maken had... iemand nog suggesties??

ik heb ergens iets gelezen over problemen met quick time wat tot trage prestaties van safari kan leiden ik weet alleen niet meer precies waar. ( waarschijnlijk mac fix it )

Zonder cache gaat het idd sneller. Caches zijn alleen nuttig bij trage verbindingen. ALs je verbinding snel is en je browser gaat eerst in je cache kijken of de site er al is en hij moet 'm vervolgens toch laden omdat ie verandert is kost t dubbel tijd.