Safari = traag??

ik hoor iedereen vol lof over Safari, maar bij mij 10.2.6 draait het uitermate traag, zelfs IE is soms sneller? Uiteindelijk Camino gedownload en dat draait als een trein.. heb het vermoeden, als ik het gemiddelde verhaal over de browser lees, dat Safari net zo snel zou moeten zijn als Camino alleen bij mij dus niet...

is er een of andere instelling die verkeerd zou kunnen staan? of iets anders?

Wat voor verbinding heb je? 56K, ADSL, kabel?

hier op mijn werk heb ik telefoonlijn :oops: omdat ik weiger om mijn G4 aan het netwerk te hangen, thuis werk ik met een iMac en daar met een kabel, en dan hetzelfde probleem.... dus ik denk niet dat het verbindingstype een oorzaak zou kunnen zijn, zeker omdat ik met dezelfde verbinding een veel hogere snelheid bereik met Camino.... ???

Waarom zou je weigeren je G4 aan het netwerk te hangen?? Vooralsnog zit een mac standaard potdicht voor andere gebruikers en kwaadwillende geniën.

Bij mij is van alle browsers safari veruit het snelst in het renderen van de inhoud (adsl) Instellingen zijn er niet die van invloed zijn op je snelheid.

Wie??

ik wil m niet aan het netwerk hangen omdat de ict afdeling hier bestaat uit een stelletje heikneuters die de hele dag uit hun neus peuteren en het nog niet eens voor elkaar krijgen om mij binnen een jaar tijd met mijn desktop (pc die wel op het netwerk hangt) op secure sites toegang te laten krijgen.. dus no way dat ik de mac hieraan ga koppelen, kan ik net zo goed weer naar een windows machine :lol:

maar anyway… het verbaasd me dus zo dat safari zo traag is en denk dat het ergens een instelling is, maar zou niet weten waar want Camino draait echt als een gek en laadt binnen no time pagina’s in, ookal bel ik in via een gewone telefoonlijn…

Heeft 'ie dat vanaf het begin al gedaan? Heb je de meest recente versie van Safari? Heb je de Cache wel eens geleegd?

altijd al traag geweest, maar zal voor de zekerheid de cache eens legen.. wie weet helpt het ookal gebruik ik de browser erg weinig omdat het zo traag is...

Op mijn imac g4-800 maakt het niet zo veel uit, maar ik heb ook wel de indruk dat Mozilla iets sneller is behalve met opstarten.

Zorg er in ieder geval voor dat je met de laatste versie van Safari werkt.

Hans

Al wel ontdekt dat niet alles werkt in Safari en dan moet je soms toch weer naar IE of Netscape. Netscape 7 is trouwens ook heel snel.[/i]

Ik gebruik Mozilla firebird en Safari kan echt niet tegen op in geen 1 opzicht. safari is idd alleen maar snel met opstraten enz... Maar met snel surfen en features kies ik toch voor mozilla firebird ;)