Safari v74 is nu uit!!

Te vinden in je Software update.

Ik weet niet waar je dat gevonden hebt... Mijn Software Update geeft niets aan hoor...

Ik heb 'm net gedownload, thanx

Hè hè je kunt bookmarks nu direct in een mapje slepen :)

Ligt het aan mij? Ik gebruik google als startpagina. Bij de eerste Safari, stond het Google logo altijd meteen. Het is net of na elke update Safari er langer over doet om dat logo te laden. Dit is natuurlijk een absolute natte vinger indruk. Misschien begint Safari een beetje dikker te worden?

Via programatuurupdate heb ik de update gedownload.

1 probleempje bij installeren : je hebt een nieuwere versie dan diegene die je wil installeren ?? inderdaad : als ik op het icoon in ‘programma’s’ klik dan staat daar : versie 0.9 ???

In safari zelf staat echter bij ‘about safari’ : v73

Dus via apple-website volledige nieuwe versie gedownload (v74) èn opgestart van het nieuwe icoon op bureaublad (ik dacht even kijken of alle prefs en favorieten en zo er nog inzitten voordat ik de oude weggooi). Daarna het oude icoon (package ik weet het) uit ‘programmamap’ gegooid en de nieuwe eringestopt.

In safari staat dus inderdaad v74 maar het ‘icoon’-package’ in programma’s is dus nog altijd op versie 0.9

Wierd maar voor mij geen probleem hoor
davedive

Dat klopt. Er gaan twee versienummers rond voor Safari. De eerste officiële beta was 0.8, de huidige 0.9. De tussentijdse updates worden aangeduid met versienummers als v73 en v74. Maar die horen dus allebei bij beta 0.9. Vergelijk het met je systeemversie. De laatste is nu 10.2.6 met als buildnummer 6L60. Tot de volgende officiële update worden er ook nieuwe builds gemaakt, die meestal niet worden verspreid. Over Safari heb ik ook gelezen dat bij Apple intern al versies 83 tot 85 cirucleren, maar die verschijnen dus niet voor het publiek.