Safari van uiterst rechtse strekking

Safari toont op mijn Mac een nieuw venster altijd een hele centimeter naar rechts waardoor er links het bureaublad nog zichtbaar is en rechts net iets meer dan de schuifbalk wegvalt. Het hele venster even opschuiven is natuurlijk maar een kleine klus maar wel vervelend. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?

ja das erg irritant heb ik ook last van misschien moet je voordat je safari afsluit het in de gewenste positie zetten.

Net geprobeerd, maar helpt niet. Safari weer geopend en ... ja hoor, venster te rechts.

even Fullscreensafari installeren, kan ik je wel mailen

Wat is Fullscreensafari? Waar is dat te downen? (dan hoef je het niet te mailen, zie je.)

FullscreenSafari is een kleine applicatie die zorgt dat het Safari-venster altijd goed op zijn plaats komt. Het werkt samen met Application Enhancer van Unsanity (freeware). Het is sinds circa 4 weken niet meer te downloaden, de downloadsite is niet vindbaar meer via Versio Tracker, vandaar het mail-idee.

aha, als die standaard maximaliseert ben ik er ook wel een liefhebber van

ehh, en hier is nog iemand met belangstelling...

je kan het beter ff op een ftp server zetten zo te zien

[quote:05c0d0b7e7="Dennis002"]Het werkt samen met Application Enhancer van Unsanity (freeware).[/quote:05c0d0b7e7]

Ik heb ergens gelezen dat App Enhancer van Unsanity voor vrij veel problemen kan zorgen als je het installeert (het zou je systeem overhoop kunnen halen e.d.). Ik ben dus een beetje bang om met dat programma in zee te gaan. Of is dit helemaal ten onrechte?

Toch bedankt voor de aangeboden hulp! :smiley:

Ik heb APE van Unsanity al tijden draaien (o.a. voor FruitMenu, Fullscreensafari, SafariNoTimeOut en iChatUSB) en levert bij mij geen aantoonbare problemen op hoor. Ik zou het gewoon installeren :)

Volgens mij doet Safari dat alleen m.b.t. de gebuiktvriendelijkheid. Je kunt dan het vorige venster alsnog wegklikken zonder het naar voren te halen.

Met de nieuwe beeldschermen met steeds grotere resoluties is het bekijken van websites op fullscreen steeds onaantrekkelijker. Bij websites als dit form krijg je dan van die lange regels. Of achtergrondtegeltjes waarvan duidelijk is dat de maker maar een 1024 scherm had.

Ik vind het in ieder geval niet irritant wat Safari doet.