Safari verbeterd?

Ik ben een Safari Gebruiker sinds Beta 2 maar ik vind dit toch wel erg vreemd. Toen ik een paar dagen geleden op www.leejoo.nl was te kijken naar leuke javascripts voor m'n site merkte ik dat wel heel veel scripts het niet deden. Ook doet neopets.com het niet als ik de 3e pagina op Neopets.com wil laden loopt die gewoon vast...... :cry:

Ik denk, in Versie 1 doet het het allemaal wel; wat blijkt. De hoeveelheid javascripts die werken is nauwelijks toegenomen. En Neopets.com loopt nog steeds vast op de 2e pagina die ik wil laden…

Mijn oordeel is dan ook dat er nog heel veel mag worden verbeterd; een leuke tekst-typer voor m’n site die ik op school voor de cursus Dreamweaver gebruik doet het niet eens in Safari…

WebJ

Ik snap al het gejubel omtrent Safari 1.0 niet. Wat het deed doet het nog, wat het niet deed nog steeds niet (codes van girotel onthouden bijv., irritant). Dus nog steeds een andere browser nodig.

ik heb toch wel één ding gemerkt, Safari 1.0 is pakken stabieler dan zijn voorgangers. Waar ik normaal wel een crash of 2 per dag van safari te verwerken kreeg, moet ik nu opmerken dat Safari tot nu toe nog niet gecrasht is.

[quote:6e1104edea="MacAttack"]ik heb toch wel één ding gemerkt, Safari 1.0 is pakken stabieler dan zijn voorgangers. Waar ik normaal wel een crash of 2 per dag van safari te verwerken kreeg, moet ik nu opmerken dat Safari tot nu toe nog niet gecrasht is.[/quote:6e1104edea] Safari is hier nog nooit gecrasht; alleen als ik weer eens een 3e pagina op Neopets.com laad moet ik hem forceren. Verder merk ik er niets van hoor.... :roll: :oops:

ga is naar [url]http://www.vodafone.nl[/url] met safari,.. werkt ook niet,.. en hij snapt ook de W3c standaard CSS niet, en dat is gewoon pruts werk,.. maar verder is hij super..

Er is natuurlijk heel wat onder de kap van Safari veranderd sinds v74 tot v85. Voor voorbeelden: http://diveintomark.org/safari/ probeer de bugs maar eens uit in safari 1.0. De meesten zitten er niet meer. Voor een pakket dat pas voor het eerst in public beta is gegaan in januari en waarmee pas een jaar daarvoor is gestart (met Konquer code die helemaal niet compleet was), is Safari echt niet zo slecht. Bovendien wordt het niet met een ontzettend groot team ontwikkeld (heb ik ergens gelezen) en moet het code (HTML, javascript) kunnen begrijpen die door de grootste debielen ter wereld (no offence :D ) wordt ontwikkeld en op het internet gepubliceerd. Dat sommige sites het niet doen is dus begrijpelijk (en hinderlijk) maar dat zal wel verbeteren in volgende versies. En voor de HTML kloppers: gebruik zoveel mogelijk standaarden en ga alleen hacken als het echt nodig is. Wedden dat Safari dan binnenkort je site gaat ondersteunen

Safari is hier nooit gecrashed, bijna geen enkel programma, vodafone.nl werkt ook prima HS-L (helaas).

Toch zie ik geen echte verbeteringen van beta 2 naar de 1.0 versie. Ben ik de enige? Zelfs rabobank telebankieren werkt perfect!

[quote:04424a95fa="HS-L"]ga is naar [url]http://www.vodafone.nl[/url] met safari,.. werkt ook niet,.. [/quote:04424a95fa]

Bij mij werkt hij ook gewoon!

Ook de vodafonesite bezocht, geen problemen ermee...

krijg je geen javascript foutmelding..??

[quote:5769ff919d="HS-L"]krijg je geen javascript foutmelding..??[/quote:5769ff919d] Hier doet die het ook gewoon. Misschien toch je voorkeuren van Safari er eens afgooien?

Sinds de laatste update crasht Safari voortdurend. Of hij blijft hangen en krijgt pagina's niet geopend. Of hij reageert niet als ik op knoppen of links klik. Voordien nooit last gehad. Kortom, ik kan niet zeggen dat ik 1.0 een verbetering vind.

(Als je oplossingen weet voor mijn probleem, vertel dit dan svp in de thread die ik heb gestart, in plaats van dat hier te doen. Dan houden we de dingen netjes gescheiden.)

Whymme

Ik zie dat jullie allemaal erg veel afweten van safari en problemen. Ik zou heel graag overstappen op safari, ik heb hem al staan en gebruik hem soms om een site die problemen geeft op explorer te openen.

De grote reden waarom ik hem niet standaard kan gebruiken is dat ik niet kan printen uit safari. we hebben twee HP’s (1200 Laserjet en 4050 laserjet via ip) en die aanvaarden geen printopdrachten van safari.

iemand een ideetje

ps met die HP’s heb ik wel meer problemen…

Da's grappig, volgens mij ben je de enige die safari gebruikt als explorer een pagina niet kan openen. Meestal is het andersom.

Het niet kunnen printen vanuit safari lijkt me vreemd, is dit het enige programma waarmee je dat hebt?

Ik vind Safari een stuk beter werken bij sommige websites als een paar versies terug. Bijvoorbeeld de site van [url=www.ov9292.nl/9292planner/9292vraag628.asp]Reisadvies OV[/url]. Sprong eerst de venster van datum van vertrek altijd naar het onderste veld, nu werkt deze eindelijk goed. :lol:

Alleen jammer dat je niets kunt instellen bij de plug-ins (wat bijvoorbeeld met Opera wel goed kan)

mmm...

ik heb al een aantal keer op dit forum mijn pdf probleem met HP uitgelegd, ik heb dan een goeie tip gekregen van zora (la rousse), maar het vergde een beetje te veel werk om die in te voeren. Heb zelfs naar HP gebeld… van gimp-print versta ik niet zo veel…

ja, andere programma’s, buiten pdf’s afprinten niet echt nee… het is echt HP gebonden, we hadden vroeger een lexmark en die printte perfect vanuit safari, maar die heeft de geest gegeven… we hebben nog een epson 1520 die perfect uit safari print, maar het is een oude A3 kleurenprinter en is nogal kostelijk.

ik lig er niet van wakker hoor, maar ik vind safari veel leuker en beter om te surfen, helaas, als ik niet kan printen is het niet bruikbaar.

[quote:db0d461f14="HS-L"]ga is naar [url]http://www.vodafone.nl[/url] met safari,.. werkt ook niet,.. en hij snapt ook de W3c standaard CSS niet, en dat is gewoon pruts werk,.. maar verder is hij super..[/quote:db0d461f14] Werkt prima hoor! Ligt het niet aan de plugins die je geinstalleerd hebt?

Ik zag trouwens net dat ik niet de enige was. Volgende keer eerst wat verder lezen :o

www.leejoo.nl doet het trouwens ook. Heb je het niet over java i.p.v. javascript? Installeer anders versie 1.4.1 van Sun, misschien werkt het dan wel.

Hans