Safari Vs Firefox

:cry:

Ik ben over van Safari naar FireFox!
Vind het toch handiger en tijd zal het leren OF deze stabieler is.
Wat het voor mij deed:

-Tabbladen
-Verschillende zoekmachine toevoegen
-Ook op mijn werkPC (winploze) hetzelfde browser

(Weet overigens niet of dit wel hier hoort… maargoed)

Tab bladen kunnen ook in safari ;) zoekmachines kon wel in panther middels acid search maar misschien is er al wel een update voor safari 2.0 en winploze vergelijking tsja da's persoonlijk

Ik vind het maar magere argumenten om voor firefox te kiezen eigenlijk. Ik ben namelijk juist van Firefox naar Safari overgestapt. Mede omdat de meeste "extra" features in FF ik toch niet gebruik, en Safari gewoon wat sneller is en beter reageert op input op mijn iBook.

Maarja, ieder z’n ding.

Verdomt, tab bladen ook in safari. :o Heeft er gewoon gestaan (staat er nog steeds)

Safari is nog niet weg… Maar ik vind de zoekmachines via Firefox erg handig en snel.
Nog maar wachten op versie >1.3

Fijn om te weten! Wat moet ik hier verder mee?

Ik kan trouwens meer argumenten aandragen om firefox links te laten liggen…

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, ik gebruik vooral safari maar heb firefox en internet explorer er wel op staan als er websites zijn die niet zo lekker lopen.

ik gebruik ook firefox i.p.v safari simpelweg omdat safari te vaak crasht, helaas....

Ik baal van firefox, ik werk met de tabbladen en dat is wel ok, maar firefox wordt erg langzaam en instabiel (vooral wanneer flash om de hoek komt kijken). Safari vind ik fijn, maar deze ondersteunt niet veel java(scripts) die nodig zijn voor mijn o.a. Gmail. Ook postbankbankieren gaat alleen met firefox en de goede plugin (ergens via dit forum gevonden). Maar toevallig heb ik vandaag Camino gedownload en deze werkt tot nu erg lekker en merkbaar sneller!!

camino is hetzelfde als firefox, alleen heeft camino een puur apple gecode grafische schil terwijl firefox dat niet heeft. de motor is hetzelfde.

ik heb iets van 4 of 5 browsers staan hier en het meeste werk ik met safari.

overigens werkt postbankonline.nl WEL met de laatste safari (en ook met firefox, camino en die plugs)

Adblock ......

Bestaat zoiets voor Safari ?

Ik gebruik voor het surfen gewoon safari, voor het web developen gebruik ik firefox om dat ik daar veel meer (debug) mogelijkheden heb. Denk maar eens aan de javascript console, webdeveloper extensions etc etc. EN ook als je met form buttons werkt (css met name) laat safari de standaard apple forms buttons zien (aqua buttons, aqua dropdowns) terwijl firefox dat niet doet.

Jammer dat zulke dingen niet voor safari bestaan

[quote:221a28a236="dhawk"]Adblock ......

Bestaat zoiets voor Safari ?[/quote:221a28a236]
U vraagt, wij draaien:
http://www.pimpmysafari.com/plugins/?c=Adblocking

[quote:de937c09a5="chatsmit"]k baal van firefox, ik werk met de tabbladen en dat is wel ok, maar firefox wordt erg langzaam en instabiel (vooral wanneer flash om de hoek komt kijken). Safari vind ik fijn, maar deze ondersteunt niet veel java(scripts) die nodig zijn voor mijn o.a. Gmail. Ook postbankbankieren gaat alleen met firefox en de goede plugin (ergens via dit forum gevonden). Maar toevallig heb ik vandaag Camino gedownload en deze werkt tot nu erg lekker en merkbaar sneller!![/quote:de937c09a5]

Ik snap dat gedoe met MijnPostbank.nl niet… Ik heb gewoon serieus nergens last van! Is het misschien zo dat iedereen die problemen heeft een lijst met TAN-code’s heeft ipv het via SMS laat bezorgen (like me) ?
Het lijkt misschien alsof 'ie niet reageerd nadat de code is ingevoerd, maar je moet gewoon even geduld hebben en daarna gaat 'ie weer verder. Dat is gewoon een security-check van je code, zeg maar… :?

Bij mij werkt Gmail al vanaf het begin prima in Safari, gebruik jij Safari 1.0 ofzo? Want da’s de enige die niet ondersteund wordt…

Overigens vind ik Safari een stuk prettiger werken dan FF of IE of welke browser dan ook… :slight_smile:

Gmail werkt wel, maar de extra opmaak opties zijn niet aanwezig in Safari. Ook het inloggen bij de postbank lukt niet. Maar als het zou moeten lukken zoals jullie zeggen, dan ga ik eens ff stoeien. Ik werk liever met alleen Safari (versie van Tiger...).

edit:
-Postbank inloggen werkt nu ineens in Safari, dat was een tijdje geleden niet zo, prima!
-Gmail heeft sinds een paar maanden een optie erbij om berichten op te maken, die krijg ik (nog) niet te zien in Safari.

Heb inmiddels ook tussen 6 browsers geswitched;

camino is een fijne; lekker licht en kan toch de meeste dingen wel.

bankzaken rabo moet ik helaas nog via een ranzige iexplorer doen; als iemand weet of dit via safari (10.4) kan, hoor ik dat graag!

Heb op het werk ook safari en firefox als elkaars concurrenten lopen:
Nadeel van firefox is een merkwaardige bug: als ik iets download kan ik geen nieuw venster openen om in te browsen, als ik alle andere vensters heb gesloten…

Ik vind Firefox een beetje te sloom om mee te werken. Webpagina's laden is het probleem niet maar het programma voelt zwaar en sloom aan. Camino doet dat dan niet maar is niet zo goed met flash enzovoort. Safari wel, safari voelt snel aan, is snel met HTML pagina's, goed met flash en andere multimedia bestanden. Ik vind Safari fantastisch en gebruik het met plezier. Elke dag! :D

[quote:f1d9a51870="jopie huizinga"]bankzaken rabo moet ik helaas nog via een ranzige iexplorer doen; als iemand weet of dit via safari (10.4) kan, hoor ik dat graag![/quote:f1d9a51870] Rabobank internetbankieren werkt al meer dan een jaar ofzo soepeltjes met Safari! Wel even deze 'nepwaarschuwing' na inloggen negeren, en gewoon aan de slag gaan: [color=orange:f1d9a51870][i:f1d9a51870]! Onbekende gebruikersfunctie of versie (0901) ! Om veiligheidsredenen dient u de browser nu te sluiten en opnieuw te openen. [/i:f1d9a51870][/color:f1d9a51870] Overigens wilt ie sinds een paar dagen niet meer de naam en woonplaats invullen na een selectie uit het adresboek...vreemd! (Safari 1.3 (v312))

[quote:c0d98697b4="thijsbrg"]Ik vind Firefox een beetje te sloom om mee te werken. Webpagina's laden is het probleem niet maar het programma voelt zwaar en sloom aan. Camino doet dat dan niet maar is niet zo goed met flash enzovoort. Safari wel, safari voelt snel aan, is snel met HTML pagina's, goed met flash en andere multimedia bestanden. Ik vind Safari fantastisch en gebruik het met plezier. Elke dag! :D[/quote:c0d98697b4]

Net als ik :bigsmile: , en het design van Safari is natuurlijk oneindig veel mooier :o!

he thijs,

bedankt voor je radio widget; erg handy!

en hij doet gewoon z’n werk ipv dat er weer andere apps voor moeten worden geopend!

blijblij

Jopie, ook gelezen dat ik wat info speciaal voor jou hierboven heb gezet? Ben je nog blijer! :P