Safari VS IE ----- website uitzicht

Hoe kan je ervoor zorgen dat een website er identiek uitziet op de beide explorers? Want er is altijd wel een probleem tussen hen. Als je je website maakt en je bekijkt hem in safari. En je blijft bijvoorbeeld verder ontwerpen en bekijkt preview voortdurend via safari. En dan na een tijdje je kijkt op internet explorer en het is helemaal anders. Dus hoe kun je best maken voor beiden?

Zorgen dat je site aan de w3c regels voldoet, en geen nieuwe exotische trucs gebruiken, dan tackle je eigenlijk al 90% van de problemen. Gebruik geen kleurprofielen in je foto's, en geen PNG's met transparantie.

Het is ook een beetje een kwestie van ervaring met HTML en CSS. Ik heb eigenlijk geen moeite met de verschillende browsers, het blijft er redelijk hetzelfde uitzien. Vooral Opera vind ik een vreemde eend in de bijt, daar valt soms wel eens een probleem op wat bij de andere niet echt voorkomt.

Ik lever trouwens niets in aan mogelijkheden. Alleen met javascript en het aanpassen van de lay-out daarmee nadat de pagina al gerenderd is, levert soms vreemde resultaten op.