Safari Vs. IE6(Win)

Ik zat zonet achter een vrij snelle XP bak (moest ff, tis ook geen hobby van me) en moest dus IE6 gebruiken. Nou viel me op dat surfen behoorlijk langzamer ging dan Safari op m'n iBook. Is dit normaal? Ik ben er blij om hoor, maar ik dacht toch dat IE6 vrij snel zou zijn maar Safari gaat een stuk harder. En dat op een 2.2GHz Vs. een 800MHz iBook.

Safari is een kleiner, sneller programma. Maar het kan ook wel van andere dingen afhangen, zoals of de cache v/d browser voller of leger was, RAM van het apparaat, soort RAM, hardware-cache etc etc.

[quote:199f801812="kenmasters"]Ik zat zonet achter een vrij snelle XP bak (moest ff, tis ook geen hobby van me) en moest dus IE6 gebruiken. Nou viel me op dat surfen behoorlijk langzamer ging dan Safari op m'n iBook. Is dit normaal? Ik ben er blij om hoor, maar ik dacht toch dat IE6 vrij snel zou zijn maar Safari gaat een stuk harder. En dat op een 2.2GHz Vs. een 800MHz iBook.[/quote:199f801812]

Nou normaal gesproken VOELT een Winbak met IE een stuk rapper dan wat ik op de Mac ken. Je weet wel: pagina terug, menu open klappen, nieuw venster openen etc. Pagina inladen is natuurlijk veel meer afhankelijk van snelheid van verbinding dan snelheid van computer

Mare, het is opmerkelijk wat je hier vertelt! :slight_smile: