Safari werkt geweldig! (ook voor internetbankieren RABO)

Mijn eerste tests met Safari zijn heel positief. Ik wil graag internetbankieren met mijn default-browser en dat was dus het eerste dat ik heb geprobeerd. In IE en Netscape is om verschillende redenen internetbankieren met de RABO-site niet geweldig, in IE omdat het adresboek niet werkt. Om toch te kunnen bankieren via de Rabo-site had ik daarom Icab gedownload, maar ja, dat is verder niet zo'n fijne browser, vind ik.

Maar met Safari gaat alles (tot nu toe) prima! (en snel!) Ook het adresboek werkt goed!
Weg IE, weg ICab, weg Netscape…

Nu ben ik benieuwd hoe het met de Postbank gaat… Meldt het maar!!!

(p.s., ik mis opeens wel de schuifbalken in deze site, maar ik kan gelukkig nog wel scrollen door op de spatiebalk te drukken. Weet iemand hier een oplossing voor?

Postbank werkt, behalve overschrijven, net als bij andere browsers de java applet error

Ja zeg, helemaal goed. Ik had geloof ik nog geen minuut safari aan staan en ik wist het al. Hopla, meteen IE eruit. Vervolgens crashte het trouwens..... Zal well komen doordat ie bezig was met importeren van de favorites.

He he, ik had twee minuten voor deze thread eenzelfde geopend in software, maar goed.

ABN Amro werkt ook perfect.
Schuifvensters heb ik wel.

Rabobank werkt, maar met horten en stoten.

Safari werkt ook goed. Postbank houdt op na 23:00 uur. :( Maar ik gebruikte toch al geen girotel :D

lijkt in 1e instantie prima. Ziet er simpel maar strak uit. De verschillende 'jasjes' zullen onmgetwijfeldgaan komen. Ik laat chimera toch nog effe draaien, heeft zo hier en daar nog z'n voordelen.

... je kan de favorieten van mozilla gewoon naar de favorietenbalk in Safari slepen, geweldig... hij (of zij) vraag dan ook nog of je de naam van de link wilt wijzigen.javascript:emoticon('8)')

[quote:c1c2fe26db="Flipstra"]... je kan de favorieten van mozilla gewoon naar de favorietenbalk in Safari slepen, geweldig... hij (of zij) vraag dan ook nog of je de naam van de link wilt wijzigen.javascript:emoticon('8)')[/quote:c1c2fe26db]

hoe doe je dat precies? Ik probeer de bookmarks van Chimera over te zetten. Weet iemand hoe?

Heb je al een betaling gedaan, ik zie hier nl. geen "Ga verder" button met tekst ;(

Verder werkt hij bij mij super snel (sneller dan Chimera 0.6)
Soms een paar renderfoutjes, zoals tweakers.net, maar verder een dikke 10 hoor! Vooral met Snapback en de google search.

Heb al via bug-report een tab-browsing request gedaan, da’s een must voor mij :smiley:

EDIT: Oja, vooral het snel scrollen op diverse forums gaat nu 10x sneller dan Chimera :wink:

Nu heb ik de schuifbalken wel weer... computers blijven onlogische dingen...

Echt geweldige browser! Simpel, Snel (razendsnel) mooi....alles wat je ook maar van apple kan verwachten! :D Hebben jullie trouwens die Powermac van 12.1" gezien? Ik sta hier nu al een half uur non-stop te kwijlen en mijn iBook staat mij nu heel zielig aan te staren en zich te realiseren dat haar tijd aangebroken is want: I WANT THAT POWERBOOK!!!!!!!!

Ook mooi om een keurige map 'from I E imported favorites' te vinden in de bookmarks. Safari is echt razendsnel. Ik heb mijn eigen website nog nooit zo snel gezien, zelfs niet lokaal (in I E op mijn harde schijf) Auto fill is het enige wat ik er aan mis.

dat safari. :D Snelle paginaopbouw, niet zoveel onzinnige knopjes en tierelantijnen. Betere rendering als met Chimera. Zelfs [url]http://www.blikopkunst.nl[/url] , niet dat ik zo dol ben op die site maar sinds ik 'm bekeek met Cimera is dat voor mij een soort benchmark. En je kunt die kloterige ebay en amazon bookmarks er snel uithalen. Waarom stopt iedere browserbouwer die er toch in?:x :x (Ja, ik weet wel waarom, het grootkapitaal, geen antwoord op geven.) Ik mis alleen de statusbar, oh, gevonden :oops: .

Heb het gisteravond nog geprobeerd om te "girotellen" met Safari !! Helaas....er wordt wel gevraagd het certificaat te accepteren (en heb ik gedaan), maar bij het versturen van de TAN code krijg ik de welbekende JAVA foutmelding..........

MF

tja het ziet er leuk uit.. super snel en zo maar ja... het is er nog steeds een die niet echt goed net java overweg kan.. het is nu al wel een van de beste op dit moment...

[quote:c29f59485d="Fried"]Mijn eerste tests met Safari zijn heel positief. Ik wil graag internetbankieren met mijn default-browser en dat was dus het eerste dat ik heb geprobeerd. In IE en Netscape is om verschillende redenen internetbankieren met de RABO-site niet geweldig, in IE omdat het adresboek niet werkt. Om toch te kunnen bankieren via de Rabo-site had ik daarom Icab gedownload, maar ja, dat is verder niet zo'n fijne browser, vind ik.

Maar met Safari gaat alles (tot nu toe) prima! (en snel!) Ook het adresboek werkt goed!
Weg IE, weg ICab, weg Netscape…
[/quote:c29f59485d]

Nou, dan heb je waarschijnlijk meer geluk dan ik.
Bij de Rabobank krijg ik in het rekeningoverzicht één boeking per pagina te zien zònder bedragen.
Werkt niet echt handig als je een rekeningoverzicht wilt uitprinten.
Ik heb ook alle browsers al opzij gezet, maar zal voor mijn overzichten dus nog één van de vele andere browsers nodig hebben

[quote="nankovic"][quote:3280136e25="Flipstra"] Ik probeer de bookmarks van Chimera over te zetten. Weet iemand hoe?[/quote:3280136e25] In Chimera zit een optie 'exporteer bookmarks', maar bij mij werkte die niet. Ik heb toen de bookmarks uit de lade naar mijn bureaublad gesleept en daarna weer in Safari gesleept. Werkt prima, alleen de namen die je bookmarks hadden worden niet overgenomen. Moet je dus nog even zelf aanpassen. Ook ik heb IE direct uit mijn Dock gehaald, Chimera blijft nog even de standaardbrowser (meer voor mijn huisgenoten dan voor mijzelf). Zodra Safari versie 1.0 heeft bereikt (met Nederlandse localisatie hoop ik), zal hij het bewind gaan overnemen denk ik. Er zijn nog wat bugjes, maar Safari is werkelijk razendsnel!

En toch mis ik de tabjes... heel erg zelfs. Ik vind het echt niks om meerdere vensters open te hebben. Misschien dat Apple dit bij veel verzoeken alsnog erin gaat doen? Het is tenslotte nog een public beta.

Ik lees trouwens heel vaak en op verschillende plekken gehannis over Internet bankieren bij de Rabo wat wel of niet lekker werkt. Moeten jullie (lees: Rabo gebruikers) daar niet gewoon eens over klagen bij de Rabo of anders gewoon switchen van bank? Ik heb zelf ABN-ARMO en kan daar gewoon met iedere willekeurige browser bankieren.

Verder ziet Safari er wel erg gelikt uit, ik vind het haast jammer dat ik het niet ga gebruiken. :wink:

Safari is echt erg goed! nu al in BETA versie! Ik verwacht hier heel veel van.... Heb alleen Explorer nog als backup voor evt. problemen met bepaalde sites... :wink:

[quote:1a6f0acd80="remier"]Heb al via bug-report een tab-browsing request gedaan, da's een must voor mij :D[/quote:1a6f0acd80] He he, dat was mijn eerste actie ook. Laat iedereen dat even doen, zit die feature er wellicht ook snel in...