Safari wil 1 site niet meer laden

Safari wil mijn eigen site niet meer laden. Als ik naar www.mirg.nl ga komt er in de statusbalk alleen "Contacting www.mirg.nl" maar verder gebeurt er niks meer. ;[

Het maffe is dat ik in andere browsers mijn site wel gewoon kan bekijken, alleen in Safari werk mirg.nl niet meer. Nogal vervelend, aangezien ik alleen Safari nog gebruik als primaire browser.

Het lijkt me ook mee aan mijn installatie van Safari te liggen dan aan iets anders. Hoe kan ik Safari mijn site weer goed laten lezen? Ik heb de cache leeg gegooid, history verwijderd, Safari (inclusief prefs) verwijderd en opnieuw naar Apps gekopieerd, maar niks helpt. ;[

Help! ;[

Is dit een manier om mensen naar je site te lokken? :wink: Bij mij doet 'ie het namelijk prima onder Safari. 8)

Neej echt niet, hij doet niks bij mij, maar in iexplore wel, en op m'n windows PC ook gewoon. Alleen Safari doet het niet, ik ben nu allerlei dingen aan het proberen om hem aan de praat te krijgen, maar niks schijnt te werken, ik vind het echt rot, want als ik programmeer aan de site heb ik hem ook altijd in Safari open om te controleren, en ik zit op m'n forum en dat soort dingen, dat werkt nu dus ook niet. En erger: ik kan m'n weblog niet meer updaten vanuit Safari. ;[

Ik zat vandaag met een heel stom probleem met mijn Dock. Omdat ik de Mac nooit restart had ik daar ook helemaal niet aan gedacht, maar het was voor mij wel de oplossing, zo simpel. Al een keer opnieuw de Mac opgestart?

Ik heb m'n Macje maar gewoon opnieuw geinstalleerd, het was toch allemaal een beetje een chaos geworden en hij is nu weer helemaal leeg. Leeg is goed. ;]

[quote:2b0fcee760="Mirg"]Ik heb m'n Macje maar gewoon opnieuw geinstalleerd,[/quote:2b0fcee760]

Drastisch maar effectief. :lol:

je webcache leegmaken in het safari menu is mischien iets handiger dan herinstalleren :o

Mirg dit is geen windows :stuck_out_tongue:

Heheh jah ik had echt alles geprobeerd en niks werkte en eigenlijk was m'n installatie ook een beetje een rommeltje geworden. Ik heb geen classic extensies nodig, die waren ook Nederlandstalig terwijl ik Mac OS X Engelstalig heb geinstalleerd, er waren allerlei al dan niet verlopen trial versies geinstalleerd, etc, ect. ;] Met opnieuw installeren was ik sneller klaar dan met opschonen, want ik kan me niet voorstellen dat ik in een uur m'n Mac helemaal opgeschoond zou hebben. ;]

Maareh, even terug naar Safari. Dit is wat ik allemaal (zonder resultaat maar wel ongeveer in deze volgorde overigens) heb geprobeerd:

• Safari afsluiten en opnieuw opstarten
  • Cache en history (just in case) leeg gooien
  • Mac opnieuw starten
  • Safari prefs verwijderd
  • Safari verwijderd uit Apps en prefs en opnieuw gedownload
  • Safari V48 (ik had hem gebackupt) geprobeerd

En niks werkte, alleen bij m’n eigen site niet, die ik overigens als startpagina heb staan. Ik snap er nog steeds niks van, ik heb toch best veel geprobeerd nog? ;[

(Thanks voor je entry in m’n gastenboek trouwens, MacAttack!) ;]

Ga je wel eerst naar een andere site als je je Cash leegt?

Ja, dat had ik ook nog een paar keer geprobeerd. Ook een andere startpagina gezet enzo, maar dat mocht allemaal niet baten. ;[

Het verwijderen van Safari had ik ook nogal drastisch gedaan: In de root een search gedaan op “safari” en toen ALLES wat met safari te maken had eraf gemikt, shutdown, startup, opnieuw gedownload en geinstalleerd, en zelfs TOEN deed ie het niet! Ik snapte er echt helemaal niks van, ik snap er nu nog steeds helemaal niks van trouwens. ;]

nog een middel als je de mac s'nachts af zet is het programma macjanitor. ruimt ook veel op. net gedaan en safari is weer super snel.

zie hier :
http://personalpages.tds.net/~brian_hill/macjanitor.html