Safari, word, en diverse andere apps crashed de hele tijd!

Op één van de Macs die ik beheer, een iMac SE 500 MHz met 384 MB RAM, die 10.3.2 draait, zijn veel problemen. Op deze Mac werken diverse mensen, ieder met zijn eigen account. Heerlijk, zo gemakkelijk als dat gaat met OSX. Helaas werkt het niet zo stabiel :( Diverse applicaties, zoals Safari, Word, Mail, spelletjes, Firefox, crashen, en vaak HEEL snel. Bijv, als ik Safari open, met een leeg window, gaat het goed. Maar zodra je naar een willekeurige webpagina gaat, crashed de boel .... Ik heb al permissies hersteld, Safari-prefs weggegooid, maar het helpt allemaal niet. Wie weet raad??

zeer waarschijnlijk font problemen, probeer aleen die letters te activeren die je echt nodig hebt. Tenminste, dat was bij mij het geval. Daarna ging alles weer als t zonnetje 8)

maart&

Precies. Hier hetzelfde probleem aan de hand gehad. Het kwam er uiteindelijk op neer dat alles wat HTML probeerde weer te geven crashte. Safari, bepaalde berichten in Mail, Help Viewer, dat soort dingen.

Ik heb uiteindelijk mijn hele iBook opnieuw zitten installeren omdat ik er lukraak 985 fonts in had zitten fl****, maar misschien is het verwijderen van “foute fonts” ook afdoende. :smiley:

Zou kunnen, hoewel _ik_ volgens mij geen extra fonts heb geinstalleerd. Maar misschien een van de gebruikers. Ik zal eens kijken welke erop staan. welke fonts _moeten_ er eigenlijk minimaal zijn?

[quote:6dd8883d92="Fokker3"]Zou kunnen, hoewel _ik_ volgens mij geen extra fonts heb geinstalleerd. Maar misschien een van de gebruikers. Ik zal eens kijken welke erop staan. welke fonts _moeten_ er eigenlijk minimaal zijn?[/quote:6dd8883d92]

Je moet nooit maar dan ook nooit kloten met je systeem fonts, en moeten die er sowieso op staan.