Sagem 800 USB ADSL modem en Panther 10.3.1

Heeft iemand ervaring met deze combinatie ? Op de iMac 350 van mijn dochter werkte het wel met 10.2.6 en driver v.2.0.4 Volgens de website van Sagem heb je vanaf 10.2.8 driver v.2.0.7 nodig,die heb ik gedownload,maar nu ziet de computer het modem niet meer.:evil: ADSL heb ik via Tiscali.nl

Wie helpt,alvast bedankt.

Werkt niet... Volgens sagem zou het moeten werken, maar Tiscali geedt toe dat het niet werkt... Een vriend van mij krijgt voor ± €29,- een Ethernetmodem. Dus: Bellen met Tiscali om een ethernetmodem te eisen of zelf een draytek 2600 kopen... Succes

Er zijn wel meerdere onderwerpen op MacOSX.nl over USB modems. Zoek ze for the fun maar eens op. Geeft meestal na een major update altijd een probleem. Had ik ook met mijn Speedtouch USB modem. Deed het wel in OS 10.2, maar niet onder OS 10.3. Een ethernetmodem gekocht en ben er heel tevreden over.

Bedankt voor de reakties. Ik had al gezocht,en was al allerhande narigheid tegengekomen,maar nog niet over dit modem. Vreemd,vooral omdat Sagem beweert dat het wel moet werken en zelfs een nieuwe driver op zijn site zet. Ik ga maar s zeuren bij Tiscali over een ethernet modem. Het blijft toch vervelend dat je bij elke update weer je portemonee kan trekken.

Hier bracht de 10.3.2 update dus de oplossing,werkt perfekt nu.

Hoi, ik ben sinds vandaag een Mac-gebruiker en dus nog compleet onbekend met alle mogelijke problemen en oplossingen. Gelukkig heb ik deze site nu gevonden! Het eerste probleem is dat ik internet niet aan de praat krijg (en dus nu weer achter mijn oude pc zit).

Ik ben er inmiddels achter dat ik niet de eerste ben die geen internet verbinding kan maken met een Sagem USB-modem. Op aanraden van Tiscali heb ik nu een nieuwe driver van Sagem gedownload, maar hoe kan ik die in 10.3.3. installeren?

Gisteren update van 10.2.8 naar 10.3.4 gedaan, alles werkt goed behalve mijn Tiscali Adsl, die ik sinds febr heb, dus toen was OS10.3 er al lang! Erg irritant en de helpdesk zegt dat je maar een ethernetmodem moet kopen! Is er iemand die dit toch werkend heeft gekregen? Het rare is dat het modem connect, een IP adres ontvangt maar toch geen verbinding, wa bij 2.8 echt probleemloos was. Bedankt voor jullie reactie...

Bij mij werkt het prima, de Sagem modem met OSX.3

Kijk eens op de Sagem site. Daar vind je een driver die na installatie er voor zorgt dat het geheel prima werkt.

:) Inderdaad,ik heb die driver van de sagem site gehaald, en het werkt nu vlekkeloos! Jammer dat de technische ondersteuning van Tiscali deze informatie niet geeft, Mac blijft een ondergeschoven kindje, zo moeilijk was dit toch niet, maar ze zeiden gewoon dat sagem hier nog steeds geen oplossing voor had, na 6 maanden OS 10.3! Hele slechte service!

Ik kreeg van Tiscale wél de tip om de driver te downloaden en dat heb ik inmiddels ook gedaan. Maar ja, als onervaren mac-gebruiker ben ik er nog niet achter hoe ik die driver nu geïnstalleerd krijg.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt bij een Mac? Moet je het bestand in een bepaalde map zetten oid?

Alvast bedankt!