Salaris webprogrammeur

Beste mensen,

Ik vraag mij af wat het gemiddelde salaris is van een web programmeur.

Praktijk ervaring: 2 jaar
School: MBO
Skils: ajax, xhtml, css, js, php, sql

Ik ben benieuwd…

Ergens tussen de 1900 euro (als je goed bent) en 2200 euro (als je heel goed bent)?

WAT? Nou voorlopig naar blijven hobbyen en niet mijn beroep van maken. Wat een lage salaris is dit , zeg

[quote:9246eee45a="DeMaccer"]WAT? Nou voorlopig naar blijven hobbyen en niet mijn beroep van maken. Wat een lage salaris is dit , zeg[/quote:9246eee45a]

Pfff…ja hoor. Ik vind het geowon netjes.

@ Yurgen: volgens mij is dat het gemiddelde salaris van een vormgever.. Neem aan dat een programmeur toch wel meer verdient dan een vormgever..?

@prullenbak voor zo'n bedrag kom ik mijn bed [b:49d4c6431c]niet [/b:49d4c6431c]uit ![u:49d4c6431c][/u:49d4c6431c]

[quote:350e00ace0="DeMaccer"]WAT? Nou voorlopig naar blijven hobbyen en niet mijn beroep van maken. Wat een lage salaris is dit , zeg[/quote:350e00ace0]

Nou 2200 is voor MBO zeker niet slecht. Denk dat je met 1500 in je handjes mag knijpen!

[quote:7fb12e7e86="DeMaccer"]@prullenbak voor zo'n bedrag kom ik mijn bed net uit ![/quote:7fb12e7e86]

Maar ben jij een MBO’er? Met 2 jaar ervaring?

@J-R0en Ik denk dat dat wel meevalt.

Praten jullie eigenlijk over BRUTO of NETTO?

hmmmm... dan is het lucratiever om voor jezelf te beginnen :)

Ligt je salaris hoger als je hebt gestudeerd (na vwo)?

ik hooop dat we het over NETTO bedragen hebben, want dan is het helemaal erg.

@DeMaccer: besef jij wel hoe hufterig jij overkomt? patjepeeër

Voor ontzettend veel mensen is dit een heel royaal salaris…

Waaat? Hebben jullie een beetje een scheef wereldbeeld ofzo?

we hebben het idd over Bruto bedragen voor iemand van het MBO met werkervaring of iemand net van het HBO (ongeveer he…)

Dat is volgens mij gewoon normaal hoor…En voor jezelf beginnen krijg je idd meer binnen, maar weet je hoe weinig daar maar van over blifjt? Na verzekeringen e.d.? En hoeveel onzekerheid het met zich mee brengt? En werkdruk? En hoeveel uur je dan met je werk bezig bent (als de zaken goed gaan)? Uiteindelijk maakt dat dus niet zoveel uit…

diegene die lacht met een NETTO loon van 2200 euro mag mij dan wel even een kopie van zijn loonbrief sturen. Ik heb zelf een diploma aan de hogeschool, ben al 6 jaar aan het werk in de IT-sector gestart als ECHTE programmeur en ondertussen het niveau van manager bereikt... Toegegeven dat ik daarnaast ook nog een firmawagen, gsm, internet en andere voordelen van de firma heb, maar dan nog... Volgens mij een bende stoeffers en zelfstandigen die vergeten zijn om de belastingen en het pensioensparen van hun inkomen af te trekken.

Leuke discussie.. Ik dacht zelf zo'n beetje aan 2300 euro bruto...

[quote:8807fe524f="DeMaccer"]@prullenbak voor zo'n bedrag kom ik mijn bed [b:8807fe524f]niet [/b:8807fe524f]uit ![u:8807fe524f][/u:8807fe524f][/quote:8807fe524f] Je kijkt nu naar jezelf met een leeftijd van (zo te zien) 37 jaar. Dan mag je inderdaad wel wat meer verdienen, maar als je 2 jaar ervaring hebt als ca. 20-22 jarige, dan is dat een prima salaris voor een junior hoor.

[quote:35f2a9f845="DeMaccer"]WAT? Nou voorlopig naar blijven hobbyen en niet mijn beroep van maken. Wat een lage salaris is dit , zeg[/quote:35f2a9f845]

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met een zinsopbouw van: ‘Wat een lage salaris is dit , zeg’ ook maar een baan heeft.

[quote:0903d91cc6="Nick Nack"][quote:0903d91cc6="DeMaccer"]WAT? Nou voorlopig naar blijven hobbyen en niet mijn beroep van maken. Wat een lage salaris is dit , zeg[/quote:0903d91cc6]

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met een zinsopbouw van: ‘Wat een lage salaris is dit , zeg’ ook maar een baan heeft.[/quote:0903d91cc6]

Ik had dat getypt, en weer weggehaald, maar je hebt wel gelijk :slight_smile:

@J-R0en Dat zou het na een paar jaar heus wel worden, maar in het begin hoef je daar niet op te rekenen.

@ prullenbak: waar kan ik dan wel op rekenen?