Samba en SMB Browse - over netwerken tussen PC en Mac

Hi,

ik heb een PC met AnalogX draaien (proxyserver), een crosslink kabeltje gelegd naar mijn iBookje (G3, 700mhz OSX).
Wil Samba draaien en SMB browse… Ik kom er alleen niet echt uit! Op mijn windows machine zie ik Samba verschijnen, wil ik die gaan verkennen mag ik er niet in! Ik krijg een pwd veld, en dat pwd heb ik niet!!!

???
SMB browse krijg ik niet aan de praat en dus zie ik de PC niet op mijn MAC… Heeft iemand veel kaas gegeten van deze materie en zin op mij een handje te helpen? Bestanden uitwisselen en printer delen met mijn PC tje is wel fijn!\

Groeten… O enne, als ik een ander forum mis waar dit allemaal in besproken is: link me through…

Henjo

Ik vind het beste programma voor dit probleem vind ik [url=http://www.thursby.com/default.html]Dave[/url]. Ik gebruik het ook en had binnen 5 minuten mijn Officejet G85 voor mijn Mac en mijn moeders Laptop gereed.

File-sharing gaat ook ti9en keer zo makkelijk als met samba of smb-browse. Ik heb deze beide geprobeert maar heb nooit een verbinding tot stand gekregen. Maar met dave X wel.

Succes

igor

hi Igor,

guessed I'd give it a try… het eerste uiterlijk bevalt me in ieder geval wel!

Ik krijg het alleen nog niet aan de praat… Ik kan niet inloggen op het netwerk omdat ik geen domain ken daar…

dwz: WORKGROUP is mijn werkgroep en dus ook domain, maar dat mag niet baten…

Heb ik iets fout gedaan?

even om toe te voegen: ik ontdek nu dat ik wel bij mijn shares kan komen op mijn windows machine, alleen andersom nog niet.

by the way: waarom moeten we voor DAVE nou weer gaan betalen? Das toch wel een minpuntje, Igor :frowning:

>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<<<
The fun part started… Ik kan ze van beide kanten benaderen nu, don't ask me how i did it though… Beter.
Nu een volgende iets: printen! Aan mijn pc hangt een canon printertje… Ik begrijp dat ik die moet installeren als een postscript printer, alleen hoe doe ik dat?

ondertusses piel ik wel door…
>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<<<

Volgens mij voer ik eht forum met mezelf… Maar goed, mayby it's gonna be useful to somebody someday somehow…
Inmiddels werkend, dat wil zeggen, op mijn windows machine de printer opnieuw geinstalleerd, maar dan als netwerk printer (handig van me dat ik daar op kom!)
De output is vervolgens een ramp… ziet er niet uit. Is dat wat ze bedoelen met postscript? Ik hoop het niet!
Hoe kan ik printer driver installeren in osx??

we'll go on…
>>>>>>>>>>>>>>>>.

Gewoon in Print Center een nieuwe printer toevoegen. Wijst zich van zelf!

Tja betalen… :wink:

ik kan inderdaad printen ja... en hoe... Ik krijg niet geprint wat ik moet printen.. das jammer.

En drivers voor mijn canon printertje oor de mac blijken er niet te zijn… hij komt niet in het rijtje voor en vervolgens krijg ik alleen een lading hebreeuws uitziende tekst :frowning:

Wat ik verder nu nog tegenkom is een inlog scherm om in te loggen op het windows netwerk waar hij aangeeft dat hij mijn domain niet kan vinden en mij dus ook niet in kan loggen… lastig want daar vraagt hij wel elke keer om… Nog een tipje?

Voor de rest: ik hou van DAVE!

:smiley:

Henjo

type in conect to server in os X appletje K type dan een smb:/

en dan het adres van de PC  als de pc shared