[SAMBA] printen onder MacOSX op NT printserver

Hallo, Zit met het volgende probleem:

Ben bezig met opzetten van een netwerk tussen Windows en MacOS X computers.
De computers waar het om draait zijn een Windows NT 4.0 SP6 server en 2 MaxOS X “Jaguar” werkstations.
File- en printer sharing gebeurd op de NT server voor de pc’s en MAC’s.
De NT server is tevens domaincontroller (PDC).
Printen en file gebruik vanaf de windows pc’s is geen probleem.
File gebruik vanaf de Windows NT server naar MAC’s is ook geen probleem via de ingebouwde samba support in MacOS X “jaguar”.
Nu moeten alleen de op NT server aangesloten printers beschikbaar worden voor de Mac’s.
Moet volgens de specificaties van MacOS X “jaguar” mogelijk zijn dus aan de slag gegaan met het volgende:

http://www.xlr8yourmac.com/OSX/cups_printing_in_jaguar.html

Werkte allemaal perfect alleen nu krijg ik bij het printen de volgende melding op de MAC:

Unable to connect to SAMBA host, will retry in 60 seconds…:Undefined error: 0

De gebruiker kan wel een drive mappen en heeft toegang tot de printer
Heb de volgende URI’s al geprobeerd:
smb://<server name>/<printer name>
smb://<user id>:<password>@<domain>/<sever name>/<printer name>
smb://<user id>:<password>@<sever name>/<printer name>
smb://<domain>;<user id>@<server name>/<printer name>

Ook heb ik voor de server naam het ipadres gebruikt.
De sharenaam van de printershare en de servernaam is wel groter dan 8 tekens, maakt dit uit ?

Wie weet wat dit kan zijn ?

heb je al gekeken bij http://homepage.mac.com/william_white/print_to_windows.html

Ik zat zelf te zoeken naar een manier om mijn usb printers op deze manier aan te sturen daar er nog steeds geen osX drivers zijn, maar ik weet niet of ik het wel moet doen, een pc kopen? alleen om mijn twee dure dye subs als printer server mee aan te sturen, nou ja , eerst maar even afwachten hoe jij het eraf brengt, hou ons op de hoogte.

groet Seven

Bedankt voor je reactie, ik zal er mee aan de gang gaan. Ik denk zelf dat het wel eens te maken kan hebben met de security update van 24-03-2003, die is geinstalleerd namelijk. Ik houd je op de hoogte...