samba sharing - Samba systeemvoorkeuren niet zichtbaar!

Hallo luitjes, Ik heb gister met de macfan cd(40) geprobeerd samba te installeren.Waar na een herstart in de systeem voorkeuren een sambasharing paneel moet komen zodat je sambasharing kan aan zetten en instellen.Ik heb precies gedaan wat het readme file aan geeft maar er gebeurd niks. Wie weet raad?.....  :(

he bje wel een nieuwe map PreferencePanes aangemaakt in je Library. (vergeet de hoofdletters niet!)

Hmmm Igor, ik heb de image rechtstreeks in de library gesleept,zowel de versie die op de tweede level staat als die op user level staat.versie die ik geïnstalleerd heb is samba sharing img 1.5 System Lybrary mag niet veranderd worden dus dat is geen optie.

Je moet op je harde schijf in je library die daar gelijk staat een map PreferencePanes aanmaken. Hier moet je dan dat Samba-document inslepen. Als je dit hebt gedaan je Systeem voorkeuren opstarten en dan staat er onderin een nieuwe balk met PreferencePanes.

Succes,
Igor

beste Igor het probleem is dus dat wat ik doe,en wat jij aangeeft niet het resultaat geeft dat sambasharing toegevoegd wordt in de systeemvoorkeuren.waarom niet weet ik niet.Ik heb niks gehacked en het is een nl.versie Osx .

heb je al wel eens andere regelpanelen toegevoegd? er zit namelijk een soort beveiliging op dat je maar hoogstens 4 regelpanelen zelf kunt toevoegen.

Nee ik heb helemaal niks toegevoegd tot nu toe!

Even een bevestigende vraag:

Staat er een map PreferencePanes in je Library map, die gelijk op je harde schijf staat? Dus niet de Library map in System.

De hoofdletters kunnen ook verschil uit maken.

Als er geen map is maak gewoon een nieuwe map aan. Daarna sleep je het samba-document met de extensie .prefPane in je nety aangemaakte PreferencePanes map. Hierna start je System Preferences op en dan moet er een nieuwe regel bij komen met een samba element.

Is er al een map aanwezig met de naam PreferencePanes maar niet met hoofdletters of perongeluk een typfout verbeter deze dan.

Of probeer eens de gehele map te verwijderen, te herstarten en dan alles op nieuw installeren zoals hierboven beschreven staat.

dit zou moeten werken als dit niet werkt moet je het even zeggen.

Succes!

Igor

Igor,het is gelukt.Ik heb de inhoud van de map er uit gehaald .Map weggegooid en in de Library een nieuwe map aan gemaakt met de juiste naam.toen liep het en kwam sambasharing in het kopje overig. Bedankt voor je volharding.