Samengebruik voor Externe SCSI Drive

Ik heb onder OSX (10.3.4) een externe SCSI Drive, nu wil ik deze in het lokale netwerk onder "Samengebruik/Delen" beschikbaar maken. Ik ben nog niet verder gekomen dan dat ik alleen de map "Public" kan sharen. Hoe kan ik voor een ieder in het lokale netwerk deze Ext. schijf toch benaderbaar maken?

Alles in het publieke mapje droppen? :innocent:

[quote:2955f0695f="dada1958"]Alles in het publieke mapje droppen? :innocent:[/quote:2955f0695f] Misschien al te simpel, of ik doe iets verkeerd. Wanneer je dit doet krijg je dus een Alias van de ext. schijf, wanneer over het netwerk wordt geprobeerd deze schijf te benaderen krijg ik de melding dat de schijf onvindbaar is.

SCSI is natuurlijk ook niet echt meer iets van deze tijden; op wat voor een Mac heb je hem aangesloten? De beige G3 was de laatste Mac die SCSI standaard aan boord had.

je kan gewoon elke map of harde schijf benaderen als je inlogt met Ga -> netwerk je kiest de computer waarop je wilt inloggen en als acount geeg je die in van de computer waaropje wil inloggen + enentueel paswoord en voila, je kan kiezen welke harde schijven/mappen je wilt mountenn normaal staat ie daar in de lijst :)

[quote:fb587b07d2="dada1958"]SCSI is natuurlijk ook niet echt meer iets van deze tijden; op wat voor een Mac heb je hem aangesloten? De beige G3 was de laatste Mac die SCSI standaard aan boord had.[/quote:fb587b07d2] Misschien niet echt meer van deze tijd, maar nog wel heel goed bruikbaar. Ik heb nu 2 RAID5 systemen extern en een AIT Backup drive, alles via scsi, kan natuurlijk ook ff wat nieuwe randapperatuur gaan aanschaffen, maar lijkt mij een SCSI kaart toch iets goedkoper. Draait trouwens nu op een G4, strakjes, binnen een week op een G5. Ik kan trouwens nog steeds niet de ext drive benaderen ook niet met de tip van Imacmezan. Het is dan voor nu wel even een tussenoplossing, na volgende week draait de nieuwe Server-software.

Je bent al wel op de hoogte van het feit dat er geen Adaptec kaarten in een G5 passen? Voor zover ik weet is er nu alleen een Atto kaart die er in kan.

[quote:9b0f17d580="Deskman"]Je bent al wel op de hoogte van het feit dat er geen Adaptec kaarten in een G5 passen? Voor zover ik weet is er nu alleen een Atto kaart die er in kan.[/quote:9b0f17d580] Volgens mijn leverancier is Adaptec de enigste die een eigen "Mac" lijn heeft, en deze zou dan ook gegarandeerd in een G5 passen, een Atto heb ik nu en die werkt ook, maar dit zijn van origine PC-kaarten volgens zeggen?

Geen reactie's meer? Ik zelf denk dat het gewoon ook niet kan. Apple zal dit wel "dicht getimmerd" hebben. Zou dit wel mogelijk zijn dan zou dit zeker niet de verkoop van de Server-versie bevorderen, zeker met de nieuwe systemen van tegenwoordig. In ieder geval bedankt voor de reactie's. Nog even wachten op de Server software en dan ben ik ook uit de brand.

> gauloises

kijk ook ff bij andere draadje: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23496

[quote:aa8b9871cc="Gauloises"]Geen reactie's meer?[/quote:aa8b9871cc]

Toch een poging wagen…
't heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop je SCSI HD is geformateerd…
Als HFS gaat 't dus niet lukken…
Je zult moeten formatteren als HFS+ (Mac OS UItgebreid/Extended)

Je zult zien dat je dan gewoon een SCSI disk kunt sharen over een netwerk…
succes