samengebruik

Hier ff een vraag betrffende om twee macs met elkaar te laten communiceren. Ik heb een imac en....een emac,die ik door middel van een kabel wil laten samen gebruiken. Aaangezien ik vruj vers ben met die macs, weten jullie hoe ik dat moet instellen? Bijvoorbaat mijn dank mac henkie

hommes.h@wanadoo.nl

gewoon crossover kabel tussen de mac's en samengebruik aanzetten... dan connect to server (appeltje + k)

je gebruikt toch os x??

KOen76

[quote:afa5dfee8e="koen76"]gewoon crossover kabel tussen de mac's en samengebruik aanzetten... dan connect to server (appeltje + k)

je gebruikt toch os x??

KOen76[/quote:afa5dfee8e]

ja osx, dus das alles?

Dacht het wel....

Anders check ff mac help in je menu …

Vind je wel wat over hoe 2 macjes met elkeer te verbinden…
Ik denk wel dat je Appletalk moet aanzetten…

Ben nu op een windhoos bezig en kan dus niets echt visualizeren…sorry

hier staat al de info op die je nodig hebt, denk ik toch..

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106461-N

Suc6

[quote:8269b2ad64="koen76"]gewoon crossover kabel tussen de mac's...[/quote:8269b2ad64]

Is dat eigenlijk wel echt noodzakelijk? Ik weet eerlijk gezegt niet of dat standaard is, maar mijn iBook doet het ook met een normale kabel, volgens mij “crossed” die 'm zelf indien nodig, of ben ik nou gek?

Klopt...

sinds os x moet het geen cross-over meer zijn…;

Os 9 had dat wel nodig…

Alle ethernetkabels zijn dus bruikbaar…

KOen76

[quote:cff225e680]sinds os x moet het geen cross-over meer zijn..; Os 9 had dat wel nodig... Alle ethernetkabels zijn dus bruikbaar.... KOen76[/quote:cff225e680]

Nee dus, alleen afhankelijk van de hardware, oa powerbooks en ibooks kunnen zonder crossover worden verbonden met elke andere Mac…
Lees je eigen link er nog maar eens op na! :stuck_out_tongue: