Samenstelling geheugen bankjes

Mijn persoonlijk geheugen schiet te kort en is helaas niet uit te breiden met een nieuw bankje! Enige weken gelezen las ik een artikel, ik dacht op dit forum, over de snelheidswinst bij verschillende geheugen samenstelling in een iMac. Daar werden de resultaten getoond van 1G, 1G + 500k, 2x 1G, 1G + 2G enz. Helaas kan ik dit nergens meer vinden. heeft iemand wel een goed geheugen?

Deze ?

http://eshop.macsales.com/Reviews/MacBook/Testing/Memory_Benchmarks

Ja dat is het. Wel voor de macbook, maar principe zal ook wel het zelfde zijn voor de iMac

Wat Ram betreft zijn ze inderdaad gelijk, wat dus beter is in een MacBook, zal vrij zeker ook beter zijn in een iMac.

De iMac 2.8 wordt nu standaard geleverd met 1g dit in tegenstelling tot voor kort toen ze geleverd werden met 2g standaard. Wel is de 1g nu voordeliger geworden. Ik denk er dan ook over er nu een 2g bankje bij te zetten. Heb dan 3g voor ongeveer dezelfde prijs als de "oude" 2g.

Ik vind het lastig interpreteren. Heb ik het goed begrepen dat er in principe staat dat meer geheugen altijd beter is (mits er natuurlijk een beroep gedaan wordt op dat geheugen) en dat paren niet het belangrijkst is? Dat is meen ik ook de strekking van wat unsound opmerkt in een andere discussie op dit forum.

In jip en janneke taal:
2 gb is beter dan 1 gb, 3 gb is beter dan 2 gb en 2x 1,5gb (als dat zou bestaan) is niet speciaal beter dan 1 keer 1gb en 1 keer 2 gb. Klopt dit?

Liever niet die hele discussie opnieuw, maar unsound, is dit wat in dat artikel staat en wat jij in die discussie over ram bedoeld hebt?

groeten,

Jos