Samenvoegen 2 .avi bestanden

Hoi allemaal,

Ik wil graag 2 filmhelften (avi) samenvoegen tot een geheel. Met welk programma krijg ik het beste resultaat, waarbij de eerste helft vloeiend overloopt naar de tweede helft. Graag niet het advies om met behulp van copy/paste in Quicktime, want die heb ik al gehoord…

in de terminal[code:1:7070fcc3df]cat bestand1.avi >> bestand2.avi[/code:1:7070fcc3df] merk op 2x een ">"

AVI is een “Streaming Format” welke je dus gewoon achter elkaar kunt plakken.

Gewoon met iMovie toch. Ik heb vandeweek een kleine animatie gemaakt met twee avi's en gewoon gemonteerd in iMovie. Het resultaat is dan toch 1? Of bedoel je dat niet?

gr.

AppleMies

Ik heb zowel met ffmpegx alsook met d-vision geprobeerd, waarbij ffmpegx een file produceerde die niet kompleet was, waar d-vision een perfekt werkende (divx).avi produceerde... Ik wilde nl. in ffmpegx een zeer goeie kwaliteit divx.avi omzetten naar (dvd) .m2v file met losse ac3, bleek de audiofile wel kompleet te zijn, terwijl de video file dus maar 1 uur en 35 min was, terwijl hij 2 uur 5 min moest zijn... D-vision deed het daar perfekt, waarna ik weer in ffmpegx de rest kon doen....

[quote:2c265b0c61="AppleMies"]Gewoon met iMovie toch. Ik heb vandeweek een kleine animatie gemaakt met twee avi's en gewoon gemonteerd in iMovie. Het resultaat is dan toch 1? Of bedoel je dat niet?

gr.

AppleMies[/quote:2c265b0c61]

Als ik in iMovie films bewerk dan krijg ik bestanden met een enorme grootte (MB) ervoor terug…

Het resultaat gemaakt in iMovie is een .mov bestand. Dat kan je vervolgens weer in grote comprimeren naar een voor jou geschikte grootte in Quicktime

gr.

AppleMies

[quote:7d98569c57="Boskabouter"]Ik heb zowel met ffmpegx alsook met d-vision geprobeerd, waarbij ffmpegx een file produceerde die niet kompleet was, waar d-vision een perfekt werkende (divx).avi produceerde... Ik wilde nl. in ffmpegx een zeer goeie kwaliteit divx.avi omzetten naar (dvd) .m2v file met losse ac3, bleek de audiofile wel kompleet te zijn, terwijl de video file dus maar 1 uur en 35 min was, terwijl hij 2 uur 5 min moest zijn... D-vision deed het daar perfekt, waarna ik weer in ffmpegx de rest kon doen....[/quote:7d98569c57]

Zou je misschien uit kunnen leggen hoe je dit in Dvision het voor mekaar krijgt, want ik snap er de balluh niet van…

[quote:1ac064c469="AppleMies"]Het resultaat gemaakt in iMovie is een .mov bestand. Dat kan je vervolgens weer in grote comprimeren naar een voor jou geschikte grootte in Quicktime

gr.

AppleMies[/quote:1ac064c469]

Mijn avi bestanden zijn te groot om bewerkt te worden in iMovie… :o

Ik heb net ff gekeken in imovie [4.01] maar je kunt op verschillende manieren weg schrijven onder archief >'deel' Is het o.a. voor mail weg te schrijven. Ik heb geen idee wat jij veel mb's vind maar in dat menu zie je ook meteen hoeveel mb's je bestand zal worden.

Misschien toch maar in iMovie doen dan?..

[quote:71d62d8f78="xcuneytx"][quote:71d62d8f78="AppleMies"]Het resultaat gemaakt in iMovie is een .mov bestand. Dat kan je vervolgens weer in grote comprimeren naar een voor jou geschikte grootte in Quicktime

gr.

AppleMies[/quote:71d62d8f78]

Mijn avi bestanden zijn te groot om bewerkt te worden in iMovie… :o[/quote:71d62d8f78]

Ben effe zonder antwoord. Ik weet niet wat er mis gaat bij jou. Voor zover ik weet heeft Quicktime geen grootte beperking?

Kan je even niet verder helpen. Mocht mij iets te binnen schieten meldt ik het.

gr.

AppleMies

So ..duh.. ik gaf antwoord voor dat ik zag dat er al weer iets bij stond..excuse me... :?

Ik vind jou "Deel" optie in iMovie vooralsnog ook de enige bruikbare. Zou kunnen werken. B.v. de optie als "web" te exporteren zou een beperkte grootte opleveren

gr.

AppleMies

[quote:028ac4d6bc="AppleMies"][quote:028ac4d6bc="xcuneytx"][quote:028ac4d6bc="AppleMies"]Het resultaat gemaakt in iMovie is een .mov bestand. Dat kan je vervolgens weer in grote comprimeren naar een voor jou geschikte grootte in Quicktime

gr.

AppleMies[/quote:028ac4d6bc]

Mijn avi bestanden zijn te groot om bewerkt te worden in iMovie… :o[/quote:028ac4d6bc]

Ben effe zonder antwoord. Ik weet niet wat er mis gaat bij jou. Voor zover ik weet heeft Quicktime geen grootte beperking?

Kan je even niet verder helpen. Mocht mij iets te binnen schieten meldt ik het.

gr.

AppleMies[/quote:028ac4d6bc]

Ik heb het hier over iMovie, niet Quicktime…

Probeer jij maar eens 2 bestanden van 500MB samen te voegen in iMovie? :evil:

Final Cut Pro dan? Overigens in quicktime gaat het ook goed. Daarna bewaren als zelfstandige film. Lekker klein

Final Cut Pro dan? Overigens in quicktime gaat het ook goed. Daarna bewaren als zelfstandige film. Lekker klein