Samenwerken Entourage en Outlook: oplossing gezocht!

Sinds kort maken wij (bedrijf 4 mensen, 3 pc's 1 mac) gebruik van een server op afstand. Het gezamenlijk gebruik maken van agenda, mail, adresboek etc. is nu alleen ingesteld voor Windows Outlook. Volgens serverorganisatie (Solcon, windows-only) is het niet mogelijk om Mac/Entourage op te nemen in dit netwerk, zodat uitwisseling mogelijk is. Dit moet toch op te lossen zijn? Wie heeft ervaring hiermee en kan me helpen tot een oplossing te komen. De morele druk van de windhozers begint nu vervelend te worden, maar ik peins er niet over om over te stappen na 20 jaar Mac.

Ha, bekend verhaal. Ik ben inderdaad sinds kort ook genoodzaakt op een pc te werken. Nu moet ik zeggen dat xp prof en office prof redelijk werken. Maar ja, je mist dus wel de makkelijke manier van werken, de mooie apps etc. Dus sommige dingen blijf ik op de mac doen en zet ze dan over in pdf. Kunnen de pc gebruikers het in ieder geval lezen. Maar het wordt niet altijd geaccepteerd. Sowieso mag je meestal in bedrijven je mac niet in het netwerk hangen. Ach ja, wie weet wordt door de intel macs de wereld nog eens veranderd.

Agenda etc uitwisselen gaat wel via webmail applicatie van MS.
Je kan gewoon uitnodigingen sturen en die accepteren.
Dus mooie workaround.

Ehh....geen idee of ik nu iets doms zeg (ik ben niet genoodzaakt - en nooit geweest - om outlook en entourage te syncen).....maar outlook synct met Exchange, en Entourage volgens mij ook.....zit daar dan niet de sleutel ?

[quote:b2f40fc743="Rolf"]Ehh....geen idee of ik nu iets doms zeg (ik ben niet genoodzaakt - en nooit geweest - om outlook en entourage te syncen).....maar outlook synct met Exchange, en Entourage volgens mij ook.....zit daar dan niet de sleutel ?[/quote:b2f40fc743] Daar zit 'ie volgens mij ook. Entourage heeft ondersteuning om te koppelen met een Exchange server. En een Mac kun je ook gewoon in een Windows domein opnemen. Dus die serverorganisatie geeft op dit moment onjuiste informatie.

Als verse switcher eind vorige jaar heb ik hetzelfde probleem gehad. Met de hulp van een aantal forum gebruikers (waar mijn dank nog steeds enorm voor is :) ) heb ik mijn Mac zonder problemen in een domain-controlled Windows netwerk kunnen connecteren op een Small Business Server 2003. Mail, Contactpersonen, Agenda... alles staat geshared met de andere gebruikers. Het enige wat ik de netwerkbeheerder moest laten doen, is op de de server het AppleTalk prorocol en de Services For Mac installeren. Nadat dit is gebeurd kan de netwerkbeheerder de shares die (waarschijnlijk) nu nog "Windows-only" staan ook voor Mac gaan instellen. Met dit laatste heb ik even wat rond moeten neuzen om er achter te geraken hoe dit opgelost moest worden, maar nu werkt het zonder problemen.

Mocht je niet fysiek kunnen koppelen maar gebruik je een internet verbinding om aan je server te connecteren, dan is de eerder genoemde mogelijkheid “Outlook Web Access”, welke standaard in de SBS zit, een eventuele oplossing.

Groeten,
Kees

Nee, het is een verbinding op afstand met internet, dus we hebben geen eigen server, maar een hosted server of zoiets. Dus geen Small Business Server!

Je kan ook je mail laten doorsturen naar een of ander POP account en het daar met je Mac ophalen en verzenden, dan alleen je agenda en adres boek nog :lol: