Samsung E720 + USB Kabel + OS X Tiger

Hoi Allemaal,

Ik heb onlangs een Samsung E720 aangeschaft.

Ik heb een iMac G5 (rev a, 1,8 ghz, zonder bluetooth) en zou graag verbinding willen maken met de telefoon om mp3’s/foto’s en dergelijke over te kopieren. Dit is mogelijk met behulp van Bluetooth of USB.

Omdat zo’n USB kabel goedkoper (ik kan er voor 10 euro een krijgen) en vooral sneller is dan een blue tooth verbinding ben ik van plan om met een USB kabel verbinding te maken.

Heeft iemand ervaring of dit ook met een Mac werkt of dat ik daarvoor speciale software nodig heb?
Als ik toch voor bluetooth zou gaan, welke Bluetooth adapter kan ik dan het beste kopen voor in combinatie met mijn iMac?

Alvast bedankt!

b2x

Ik denk dat de meeste Bluetooth USB adaptors het wel zullen doen. Ik heb er zelf een van Sitecom en die deed het direkt zonder software te installeren. Ook al stond er op de doos dat 'ie het alleen onder windows zou doen.

Ik zou wel voor Bluetooth gaan, en niet voor een kabel. Je iSync doet het dan namelijk, en ook het syncen en sms’en met addressbook, iCal, salling clicker, GPRS internet… alles wat je wil feitelijk (en meer).

edit: tenminste, als je samsung ondersteunt wordt door OS X…

ja, is een samsung wel compactible met een mac? en dan vooral welke typen. Mijn RAZR3 is kaduuk dus ik vind smasung mss wel een goed alternatief

Hij is niet compatibel met iSync, maar dat wil ik helemaal niet gebruiken.

Ik wil eigenlijk alleen bestanden (video/foto’s/afbeeldingen) over kunnen kopieren.
Is het niet zo dat als ik de telefoon inplug via een usb-kabel dat de telefoon dan als een soort van ‘externe-schijf’ opduikt in de finder?

De Samsung modellen worden niet ondersteund door iSync (zie apple site) maar bestanden uitwisselen gaat prima met BT. Ik heb de D-Link USB dongel en het werkt perfect met mijn D500. Dus dat zal ook wel goed gaan met E720.

Kijk ook eens op deze topic:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36332&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ok Bluetooth werkt dus zowieso... maar als ik een usb kabel wil gebruiken, heb ik dan een driver nodig? Of kan ik de inhoud van de telefoon gewoon via de finder benaderen?

Ik heb geen ervaring met USB kabels. Maar volgens mij is het niet zo dat je mobiel als een disk of media op je desktop verschijnt. Net als met BT zal je een programma met interface nodig hebben om zo door je mobiel te browsen. Volgens mij is er geen software beschikbaar voor Samsung/USB/OS X

Mijn advies is Gebruik BT. Voordeel is dat je toekomstige mobieltjes er ook gebuik van kunnen maken. Datakables zijn niet zo makkelijk uit te wisselen.

Grtn, Marcel

ik heb mijn bluetooth module van sitecom voor iets van 25 euro gekocht. daarmee wissel ik foto's, muziek, filmpjes uit met mijn samsung D500. deze ondersteunt schijnbaar ook USB, maar er zijn sowieso geen drivers een geen software voor de mac. erg jammer, maar samsung laat apple voorlopig links liggen!

ik moet ook zeggen dat een bluetooth insteek usb ding een stuk makkelijker is dan hem met een draad erachter te hangen. ik zou voor bluetooth gaan, dat is de meest veilig keus zoals ik het zie - ik weet namelijk niet van een werkende usb verbinding van samsungs met een mac.

Ik maak voorlopig gebruik van een usb-kabel in combinatie van een Wintel Laptop. Als ik echt veel gebruik maak van het bestanden overzetten kijk ik wel eens of ik een bluetooth module koop...... ik weet wel iemand waar ik de kabel aan kan verkopen! :D