Samsung laserprinter print telkens één pagina...

Ik heb nu een tijdje een samsung ML1510 staan. Hij doet het printwerk wel aardig, maar ik verbaas me over het volgende:

Als ik hem aan m’n antieke Dell laptoppie met Linux plug, print 'ie gewoon de hele printopdracht in één keer.
Maar als ik hem aan M’n G4 / OSX 10.2.8 knoop (USB), dan print hij telkens 1 pagina, slaat af, print weer één pagina, slaat weer af (etc. etc. etc.). Best storend als je 50 pagina’s moet printen :oops: , want op deze manier kom ik op 3 ppm (in plaats van de beloofde 14 die hij onder anders OS’en (in elk geval onder Linux) haalt…

Heeft iemand énig idee hoe dit kan en vooral hoe ik dit kan oplossen? Want de nieuwe samsungdrivers richtten niets uit…

Zijn allbei de printopdrachten hetzelfde?

Het verschilt namelijk nogal of je één pagina 50 keer afdrukt of een document van 50 pagina’s hebt… In het eerste geval is 'ie een stuk sneller, aangezien de pagina dan uit het geheugen van de printer komt, en niet een hele pagina naar de printer hoeft te worden verstuurd.

Yup!

't is zowel bij worddocs (Dezelfde), PDFjes, webpagina’s…

Allemaal dezelfde bestanden, gelijk aantal pagina’s etc. etc. etc.

ENig verschil zou [i:c03c460ba4]kunnen[/i:c03c460ba4] zijn dat op Linux OpenOffice draait… Alhoewel daarvan ook een exemplaar op m’n mac draait… En die doet precies hetzelfde (steeds één pagina) als 't om printen gaat… :frowning: