Samsung ML-1520 en Mac?

Heb ik na lang zoeken eindelijk besloten om een Samsung ML-1520 laserprinter te kopen, werkt ie niet onder OSX. Ik kan het gewoon niet geloven!

Op de samsung site staan geen drivers voor Mac.

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat deze recente printer niet is aan te sturen via OSX?

Heeft iemand een oplossing (behalve de printer terug brengen).

Samsung is een Koreaans bedrijf en in Zuid-Korea zijn zo mogelijk nog minder Macs dan in Nederland... De ondersteuning is dan ook daarnaar.

Tsja, het beroerde is dat de meeste vergelijkingssites gewoon aangeven dat ie onder OSX draait.

[quote:14e2bd62c1="Doulos"]Tsja, het beroerde is dat de meeste vergelijkingssites gewoon aangeven dat ie onder OSX draait.[/quote:14e2bd62c1]

Bij zoiets moet je nooit op de informatie van vergelijkingssites afgaan. Bij Samsung vind je geen Mac-drivers, dus dan zijn ze er ook niet. Ze hebben wel Linux-drivers… Je zou eens bij Gimp-Print kunnen kijken, maar zelfs daar zie ik bizar weinig Samsung-printers op de lijst staan.

[edit: woordje vergeten]

Als je hem gewoon in een winkel hebt gekocht, gewoon terug brenegen met de boodschap: "Hij doet ut niet". Koop als je toch perse een Samsung wilt er eentje die MAC os X ondersteund wordt. Ik heb de ML 1210. Gaat al jaren goed.

Het is niet helemaal wat je wilde horen maar ik vrees dat er niets anders op zit voor je…:frowning:

?! ik heb ook een 1510 maar die werkt gewoon hoor ...

en op de site staan wel degelijk drivers, hiero

succes!

[quote:02179d183c="vishaakje"]?! ik heb ook een 1510 maar die werkt gewoon hoor ...[/quote:02179d183c]

Het gaat hier om een 1520… 8)

:sealed: ben ook scheel zeg :)

Op de Samsung-site staat echt dat ie alleen onder windows en linux werkt, dus zou eerst proberen hem terug te brengen.. Maar als dat niet lukt : probeer gewoon de driver voor de 1510 eens, zou ik zeggen. Je weet het nooit. Heb sinds 2002 een 1210, en toen waren er helemaal geen OSX drivers. Support was trouwens ook netjes. Naar Korea gemaild, en Beta driver teruggestuurd gekregen....een generieke samsung-osx-laserprinter-driver. Voor 10.2 dat wel. Werkte prima.

Ik heb hem inderdaad teruggebracht en netjes mijn geld teruggekregen.

Brother lijkt (in de lage prijsklasse) zo’n beetje de enige optie.

Ik heb ook een Samsung ML1520, en ik heb me ook rotgezocht naar een driver voor 10.4, de driver voor de 1510 werkt echter vlekkeloos. Gewoon de link van vishaakje nemen.

[quote:67efa6de28="Doulos"]Ik heb hem inderdaad teruggebracht en netjes mijn geld teruggekregen.

Brother lijkt (in de lage prijsklasse) zo’n beetje de enige optie.[/quote:67efa6de28]

Is een HP laserjet 1010 t/m 1020 niks voor je? Heb zelf een 1010 en werkt vlekkeloos (ook via netwerk) op OSX 10.4.2.
De 1010 kom je de laatste tijd nogal eens tegen bij de pc winkels voor (soms ver) onder de €130.

Even een toevoeging op mijn vorige reactie, ik gebruik hem ook nog eens als IP printer via een Airport Express in een netwerk samen met een aantal windows pc's.