Samsung Smart Tv & Apple MPB (+ Marantz Receiver) communicatieprobleem

Beste OMT’ers,

Wij zitten met een communicatieprobleem in onze a/v set-up, waar we niet uitkomen maar zeer gefrustreerd van raken ( :stuck_out_tongue: ). Onze set-up is als volgt;

De Samsung Smart TV (UE46ES8000) is verbonden via HDMI (Arc) met een HDMI1.4 kabel naar een Marantz NR1403 receiver. De receiver heeft middels Audessey Room Calibration diverse speakertests gedaan zodat wij zeker weten dat de audio verbindingen tussen de receiver en de speakers goed zijn. Verder staat er een Apple Macbook Pro (mid 2012 model) via een Mini Display Port - HDMI kabel verbonden met de HDMI DVI poort aan de tv verbonden.

Het probleem is dat de tv wel ziet dat er een apparaat op de HDMI poorten aangesloten is, want als we op de Source knop drukken kunnen we kiezen uit twee HDMI poorten, maar er komt geen signaal door. Geen geluid vanuit de tv, via de receiver, naar de speakers. Geen beeld vanaf de Mac naar de Samsung tv.

Zowel de HDMI als MDP kabel werken goed want op een Panasonic tv doen zij wel dienst.

Pogingen om stroomkabels te verwijderen, HDMI verbindingen te ontkoppelen en vervolgens weer verbinden hebben niks uitgehaald. De instellingen op zowel de tv als de receiver staan goed ingesteld. Alle apparaten zijn voorzien van hun laatste updates.

Voor het feit dat deze tv zichzelf verkoopt als ‘Smart’ komt dat met het aansluiten van randapparatuur niet uit de verf naar onze bescheiden mening. Nu vragen wij ons af of er wellicht ‘handshake’ issues zijn tussen Samsung elektronica en Marantz en Apple spullen (patenten oorlog anyone…?).

Iemand ervaring, tips, suggesties? Wij nemen alles ter harte :slight_smile:

Probeer eens eerst uit te zoeken waar het probleem exact ligt. Heb je al eens geprobeerd de Macbook Pro rechtstreeks op de tv aan te sluiten? Als dat werkt is het mij duidelijk dat het probleem bij de Marantz receiver ligt en niet bij de tv/Mac.

lijkt me vreemd dat dit een “handshake”-issue zijn aangezien het hier zulke universele connecties betreft.

Het verhaal van de versterker lijkt mij een beetje overbodig, want zover ik begrijp gaat het beeld direct van de MacBook naar de TV ? Heb je de MacBook Pro aan beide HDMI poorten geprobeerd ?

Hi deSpaanseRente,

De Mac is rechtstreeks aangesloten geweest op de Samsung tv op de HDMI DVI poort, via een hdmi mini-display port kabel. Ook die connectie accepteert de tv niet, hij geeft dan aan “geen signaal, controleer kabelaansluiting of instelling bronapparaat”. Ik zal proberen wat de receiver doet als de Mac op een van de hdmi poorten aangesloten wordt…

Het gekke is echter, als de tv aanstaat en ik de receiver aanzet voor geluid over de speakers, de HDMI control het geluid bij de tv weghaalt (waarmee ook de tv audio instellingen niet meer beschikbaar zijn), maar er nog steeds geen geluid over de speakers komt.

Hoi unSOUND,

Het zijn eigenlijk twee afzonderlijke problemen. De tv en versterker communiceren via hdmi 1.4 op de arc out/in niet met elkaar. Maar de tv accepteert de connectie met de Mac ook niet. Het doel is dan ook geluid van de tv kanalen over de speakers af kunnen spelen, maar af en toe de Mac aan de tv kunnen koppelen om bv. een serie of film af te spelen.

Ah hm, ik ging ervan uit dat je hem rechtstreeks op de receiver aansloot aangezien dat de bedoeling is als je zo’n apparaat hebt :P.

Je zou dan je macbook pro eens moeten kunnen aansluiten op een andere tv. Werken andere HDMI-apparaten op je tv?

Ik zou toch eens de winkel raadplegen dan, want die lijkt eerder op een probleem met de TV…

[quote=deSpaanseRente url=http://www.onemorething.nl/community/topic/samsung-smart-tv-apple-mpb-marantz-receiver-communicatieprobleem/#post-2522153 time=1361130986]Je zou dan je macbook pro eens moeten kunnen aansluiten op een andere tv.[/quote]Volgens de eerste post werkt het allemaal wel op de Panasonic TV…

[quote=deSpaanseRente url=http://www.onemorething.nl/community/topic/samsung-smart-tv-apple-mpb-marantz-receiver-communicatieprobleem/#post-2522153 time=1361130986]Werken andere HDMI-apparaten op je tv? [/quote]De versterker dus ook niet. Dus geen van beide apparaten die via HDMI aan de Samsung TV hangen werken goed…

Om het nog leuker te maken; wanneer ik de tv via de hdmi 1.4 op arc met de receiver verbonden heb, kom ik via de tv in het menu van de receiver. Oftewel de video uitwisseling komt wel tot stand, maar de audio overdracht gaat ergens niet goed.

Klopt. Maar, de hdmi poorten op de tv merken wel dat er een apparaat aangesloten wordt en actief is. Echter, de video/data overdracht komt niet tot stand.

Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet werken, ik zeg dat ze niet goed werken… :wink: