Save As (waar ?)in Photoshop

Als ik Save As doe in Photoshop7 deed hij dat altijd vanzelf in dezelfde map als het origineel. Maar als ik dat nu doe en ik krijg de Save As dialog staat die steeds op Computer- gebruiker- mijn naam-documenten. Met als gevolg dat ik steeds de goede map moet opzoeken. Kan ik het misschien ergens instellen, dat hij saved in dezelfde map?

zit volgens mij in de voorkeuren van PS

Hoi Dennis,

Heb je misschien 'n MacOSX update gedaan na de Adobe Software! Dan kan het zijn dat je het pakket opnieuw moet installeren, want je kunt dan namelijk ook niet meer een foto op het Dockicoon slepen, Photoshop wordt dan wel geopend maar de foto dien je handmatig te openen! Zal wel een zelfde soort nuk zijn.

Gr, Henri

Ik had inderdaad een try out van Photoshop sc 2 geïnstalleerd die heb ik er onderhand weer afgehaald maar toen is het wel volgens mij begonnen. Ik heb '7" gisteren opnieuw geïnstaleerd maar dat heeft niet geholpen.

Hoi Hoi,

Anders kijk 'ns in de voorkeuren bij Bestandenbrowser of daar ‘secundaire bestanden bij hoofdbestanden houden’ aan staat!! Weet niet zeker of het dat is hoor.

Koor 't wel!

Gr, Henri

Hoi Blieper ik heb photoshop 7 en heb geen voorkeuren voor m'n file browser. En het is me nog steeds niet gelukt. Ik heb nu wel een soort van oplossing:

ik zet de map waar ik in bezig ben gewoon in de navigatie kolom, zodat ik er inieder geval niet helemaal hoef heen te navigeren.

Hoi hoi Dennis,

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een keer gehad heb en volgens mij kan dat best 7.0 geweest zijn, maar heb toen adobe gebeld, omdat ik regelmatig moet Photoshoppe,ja, en ik dacht dat hij me toen vertelde dat opnieuw installeren voldoende moest zijn. Maar als ik dit zo hoor dan denk ik dat het toch aan de software ligt. Probeer anders 8.0 te krijgen, daar weet ik zeker dat het goed gaat, of nu inmiddeld 9.0 :wink: