scannen naar WIFi devices op OS X?

Kent er iemand een programmaatje om te scannen naar WIFi devices, op OS X? Niet zoeken naar netw erken (zoals iStumbler), maar naar devices.

Ik ben mij Nintendo DS aan het testen, en wil zijn MACadres te weten komen.
De WiFI in dat ding belooft veel goeds voor de toekomst, IMHO.
Mail? Web? Wie weet.

De manier waarop je in multiplayer (tot 16 spelers) maar één kopie van een spel nodig hebt, is geweldig goed gezien van Nintendo :wink:
Eén DS treed dan op als server (geen setup nodig) en de rest downloadt de nodige code om het spel te spelen.

Alvast bedankt voor de hulp

sander

Euh als ie zichtbaar zou zijn dan maakt ie een netwerk aan . dus stumbler of kissmac zouden de job moeten klaren .. zelfs de finder zou em moeten zien .. Jouw Mac maakt ook geen netwerk aan als je em dat niet verteld. dus istie niet zichtbaar .. er zijn wel dingen waarmee je een wifi netwerk kunt detecteren .. maar dat is een apart apparaatje. ach misschien heeft een andere forum gebruiken nog een idee.

"CrackAirport" misschien (te vinden op Versiontracker als ik me niet vergis). Zelf nog niet echt gebruikt, maar ik denk dat dit doet wat je wil...

Is dat zo? Een WiFI device maakt volgens mij niet als regel zelf een netwerk aan hoor.

iStumbler kan hem niet vinden, en het programmaatja van de post hierboven (CrackAirport) doet hetzelfde als iStumbler.

thanks!

s

[quote:8536552338=“jeroenimo”]Euh als ie zichtbaar zou zijn dan maakt ie een netwerk aan . dus stumbler of kissmac zouden de job moeten klaren … zelfs de finder zou em moeten zien …
Jouw Mac maakt ook geen netwerk aan als je em dat niet verteld. dus istie niet zichtbaar …
er zijn wel dingen waarmee je een wifi netwerk kunt detecteren … maar dat is een apart apparaatje.
ach misschien heeft een andere forum gebruiken nog een idee.[/quote:8536552338]

CrackAirport is een drama progje en kan alleen met brute force een wepkey achterhalen dus daar heb je niks aan ...

[quote:bef43ad277="punchcard"]Is dat zo? Een WiFI device maakt volgens mij niet als regel zelf een netwerk aan hoor.

nee dat klopt dan gaat het ook om een ap Acces point!

iStumbler kan hem niet vinden, en het programmaatja van de post hierboven (CrackAirport) doet hetzelfde als iStumbler.

kijkeens voor de lol op www.macupdate.com

thanks!

s

[quote:bef43ad277=“jeroenimo”]Euh als ie zichtbaar zou zijn dan maakt ie een netwerk aan . dus stumbler of kissmac zouden de job moeten klaren … zelfs de finder zou em moeten zien …
Jouw Mac maakt ook geen netwerk aan als je em dat niet verteld. dus istie niet zichtbaar …
er zijn wel dingen waarmee je een wifi netwerk kunt detecteren … maar dat is een apart apparaatje.
ach misschien heeft een andere forum gebruiken nog een idee.[/quote:bef43ad277][/quote:bef43ad277]

Met MacStumbler (www.versiontracker.nl) kun je nadat je een netwerk hebt gevonden ook het mac adres vinden door het netwerk te selecteren en op details de drukken.

Ik weet niet of dat is wat je bedoelt.

Het is natuurlijk www.versiontracker.com

Thanks Rico Royal, maar dat is niet wat ik zoek. Ik scan namelijk niet naar een netwerk (daar heb ik alle info al over) maar ik wil zoeken naar WiFi devices in de omtrek. Scannen, stumblen, sniffen - dat soort dingen ;)

Toch bedankt

s

[quote:72e8b52dd0=“Rico Royal”]Met MacStumbler (www.versiontracker.nl) kun je nadat je een netwerk hebt gevonden ook het mac adres vinden door het netwerk te selecteren en op details de drukken.

Ik weet niet of dat is wat je bedoelt.[/quote:72e8b52dd0]

[quote:a217fc86af="punchcard"]ik wil zoeken naar WiFi devices in de omtrek. Scannen, stumblen, sniffen - dat soort dingen ;)[/quote:a217fc86af]

Om alleen een signaal te detecteren kan je een los kastje kopen zoals bijvoorbeeld de Kensington WiFi Finder

Verder toont Finder bij gewoon aanwezigen op het netwerk en anders wel de airport-assistent of Belkin W-LAN asssistent van mijn draadloze USB-adapter. Met die laatste kan je zowel routers als andere netwerkapparatuur detecteren, dus wellicht ook een Nintendo DS. Ik neem aan dat de Airport-software soortgelijke scans kan uitvoeren.

Even gekeken in Finder:
[img:a217fc86af]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4030[/img:a217fc86af]

Hoi LeBigMac

Bedankt voor de tips, maar ze werken niet :frowning:

In de Finder is-ie niet te zien, en de andere oplossingen die ja aanreikt zijn er om naar WiFi netwerken/hotspots/… te zoeken. Ik zou graag een programmaatje hebben dat WiFi-devices, zoals laptops met AirPort en hopelijk :wink: ook mijn DS. Wat een fantastisch ding trouwens http://www.nintendo.com/systemsds

Bedankt!

s

[quote:7556698cf7=“LeBigMac”][quote:7556698cf7=“punchcard”]ik wil zoeken naar WiFi devices in de omtrek. Scannen, stumblen, sniffen - dat soort dingen ;)[/quote:7556698cf7]

Om alleen een signaal te detecteren kan je een los kastje kopen zoals bijvoorbeeld de Kensington WiFi Finder

Verder toont Finder bij gewoon aanwezigen op het netwerk en anders wel de airport-assistent of Belkin W-LAN asssistent van mijn draadloze USB-adapter. Met die laatste kan je zowel routers als andere netwerkapparatuur detecteren, dus wellicht ook een Nintendo DS. Ik neem aan dat de Airport-software soortgelijke scans kan uitvoeren.[/quote:7556698cf7]

Hoi LeBigMac

Bedankt voor de tips, maar ze werken jammer genoeg niet :frowning:

In de Finder is-ie niet te zien, en de andere oplossingen die je aanreikt zijn er om naar WiFi netwerken/hotspots/… te zoeken. Ik zou graag een programmaatje hebben dat WiFi-devices, zoals laptops met AirPort en hopelijk :wink: ook mijn DS vindtWat een fantastisch ding trouwens http://www.nintendo.com/systemsds

Bedankt!

s

[quote:27a6017918=“LeBigMac”][quote:27a6017918=“punchcard”]ik wil zoeken naar WiFi devices in de omtrek. Scannen, stumblen, sniffen - dat soort dingen ;)[/quote:27a6017918]

Verder toont Finder bij gewoon aanwezigen op het netwerk en anders wel de airport-assistent of Belkin W-LAN asssistent van mijn draadloze USB-adapter. Met die laatste kan je zowel routers als andere netwerkapparatuur detecteren, dus wellicht ook een Nintendo DS. Ik neem aan dat de Airport-software soortgelijke scans kan uitvoeren.[/quote:27a6017918]