Scannen - Onder OS X

Ik heb een Epson Perfection 1200 Photo en gebruik Jaguar. Als ik mijn scanner aanzet en op de scanknop druk opent de scanner geen programma waar ik mee kan scannen. Onder MacOS 9.2 opende de scanner Presto! PageManager 2.40.04 maar dat is een classic programma. Enig idee hoe ik wel kan scannen onder OS X??

Dennis

heb je Photoshop dan kan je de laatste versie van Twain voor epson downloaden en installeren, scanner aanzetten, daarna Photoshop openen, import twain5, en daar is je scanprogramma. werkt perfect en ziet er heel aardig uit, die automatische functie is nog niet ondersteund.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16027&db=macosx

veel succes

Helix

Dit is wel waar ik naar zoek, maar ik kom niet op de epsondevelopers.com site en kan het dus ook niet downloaden. Staat het ook nog ergens anders waar ik het kan downloaden??

Dennis

Laat maar, ik moet gewoon wat gedult hebben, hij doet het al.

Dennis

zelf heb ik deze morgen/middag drie keer opnieuw geprobeerd, telkens kwam het heel traag binnen en brak een paar keer af, volhouden zou ik zeggen tot het wat kalmer is, misschien morgenvroeg dan slaapt Amerika  :)

groeten
Helix

Ja, de website is niet de snelste, download nu met 0,02 kb/sec. Dan ben ik over 2,6 dagen klaar!! Yess O wacht 0,021!

Dennis

Hoi dennis ik had ook bijzonder veel problemen en had ondanks de nieuwe photoshop toch een wat ouder twain driver aanboord.

na de scanner enabler van epson in de plugin map gestopt te hebben liep alles als een zonnetje.De enabler is niet getest onder X.2 en is reeds van de site afgehaald.
Mocht je hem willen hebben dan wil ik hem wel in mijn idisk public map gooien.
je zegt het maar??

Aljo

Bedankt maar ik test eerst de andere twain, het downloaden gaat in de ochtend , als die Amerikanen slapen, inderdaad stukken sneller. Als het niet lukt dan vraag ik het dan ;)

Maar nog bedank, dennis

Met Twain 5 wil het nog niet helemaal lukken. Ik open Classic, daarna Photoshop 6.0 (of was het alleen maar voor 7.0) en kijk bij importeren. Ik zie daar alleen Twain 4 staan van mijn classic scan programma (die het overigens wel doet dus ik kan scannen onder OS X maar gebruik dan wel weer een classic programma) . Ik denk dat ik Twain 5 eerst nog in de plugin map moet doen, maar ik weet niet precies welk bestand dat is en waar ik die kan vinden. Heeft er iemand tips?? En Aljo, zet die scanner enabler maar op je iDisk, kan ik die ook uitproberen. Bedankt daarvoor.

Dennis

eigenlijk is die laatste versie inderdaad voor Photoshop 7.x onder OSX maar ik dacht dat er een versie bestaat voor classic.

bij osX zit het goed verborgen, zoek maar eens op 'twain' op je HD, dan zie je waar die map zich genesteld heeft.

VG
Helix

Moet ik dan Twain.framework hebben??, Twain Source Manager?? TWAINBridge?? Epson Twain 5.ds of nog iets anders??

Dennis

Dennis,

lees een alles goed na op de developers site, eigenlijk is de hele opzet bedoeld voor te draaien onder OS 10.2, niet onder classic, dus vanaf nu is uw scanneer te bereiken binnenin programma's die die twain functie ondersteunen, het is geen appart scanprogramma!!!!

als je Photoshop 7 niet hebt zal je daar waarschijnlijk weinig aan hebben.

groeten
helix

Ja, sorry, ik weet dat het geen scanprogramma is, maar ik dacht dat ik het ook in de plugin map van Adobe Photoshop 6.0 kon zetten en dat de twain dan een ander scanprogramma onder OS X zou aanroepen. Niet dus, dat is wel jammer. Is er dan wel een goed scanprogramma voor OS X die je aanraad??

Dennis

Dennis er is sinds vandaag een nieuwe twain trial driver(versie 3) Eerst de vorige twain trial driver verwijderen via de installer .Kies dan voor uninstal. Installeer dan de nieuwe twain 5.7 (trial3) Photoshop 7 werkt image capture(fotolader) ziet hem Nog niet met de knop van de scanner(misscjien na een paar keer restart)

werkt als een zonnetje . :smiley:  :D

Aljo

Die had ik gister al gedownload en het werkt als een zonnetje  ;)  :p  :D  Ik heb alleen (jammer genoeg) geen photoshop 7, maar daar moet ik maar mee leren leven  ;)

Dennis