Ik heb een klein probleempje met bovenstaande printer. Deze printer heb ik via apple gelijk gekocht met m’n imac. Alles werkt prima op een ding na: Wanneer ik vanaf de scanner wil scannen naar mijn iMac krijg ik de melding dat ik het verder vanaf mijn iMac moet doen. En dat vind ik lastig.
Wanneer ik n.l. vanaf dezelfde printer ga scannen naar een windows pc in mijn netwerk, dan wordt de scan op die windows pc netjes in de map ‚mijn afbeeldingen’ gezet zonder dat ik daarvoor wat moet doen op die pc.
Ik wil dit ook graag op mijn iMac voor elkaar krijgen en niet voor elke scan tussen printer en iMac moeten lopen. (Staan elk in een andere kamer)
Komt dit euvel bekend voor of doe ik iets fout?
Is dat geen driver issue dan? Kan me met scanners iets herinneren als 'push' en 'pull' en dat dat onder andere afhankelijk is van de driver die wordt gebruikt?
Ik zou het niet weten, laatste s/w van hp is geïnstalleerd, vraag stellen op HP site lukt niet omdat mijn s/n niet een geldig nummer is ???
HEt is wel jammer, want juist het scannen naar een pc is zo handig en je verwacht dat dat dan wel op een apple pc werkt ipv een windows pc.
Op het forum van HP zie ik dezelfde vraag ook voorkomen voor andere printers, helaas zonder oplossingen.
Ik heb dezelfde printer. Op de iMac heb ik de CD gebruikt om de driver te installeren, op MacBook Pro gekozen voor standaard driver die met OSX meekomt.
Scannen naar iMac werkt prima, ik kan op de printer kiezen voor voorvertoning/afbeeldingen of PDF.
Ik heb nu ook de software van HP op de MacBook Pro geinstalleerd en kan nu op de printer kiezen waarnaartoe ik wil scannen, iMac of MacBook Pro .(met de standaard Apple drivers kwam de MacBook NIET in beeld op de printer)
Het moet dus gewoon kunnen werken.
Driver versie bij mij is 3.2.
Op beide machines was al een keer een software update voor de HP drivers van Apple voorbijgekomen,bij de MacBook was dus de standaard driver al geinstalleerd en heb ik daarna de HP cd eroverheengegooid- dat werkte dus niet !!!
Via softwareupdate moest ik weer de update voor HP installeren.... daarna werkte het pas wel.
Heel vreemd, ik heb niets veranderd, gewoon de boel geinstalleerd met de cd van de printer, maar ik kan nog steeds niet scannen van de printer/scanner naar de iMac.
Ik moet echt een actie uitvoeren op de iMac om de scan daar te krijgen.
Ben er nog eens mee bezig geweest, wat heb ik gedaan:
Via de installatie cd alle dirvers en hp software opnieuw gesinstalleerd, hierna zag ik netjes op mijn printer mijn 3 computers staan inclusief mijn iMac. Alleen wanneer ik naar de iMac wilde scannen, gaf hij wel aan dat hij aan het scannen was maar het apparaat zelf deed helemaal niets.
Op mijn iMac kreeg ik de volgende melding:
[img]/uploads/community/2f432f365381efa8c64f45602c290fffded1a20f_0.png[/img]
iMac en printer opnieuw opgestart geen resultaat. software update gedraaid, en er kwam een update voor de hp printer naar boven, deze geinstalleerd maar daarna was de iMac op de printer niet meer te zien.
Printer verwijderd en alle HP software verwijderd en het hele proces opnieuw doorlopen inclusief iMac en printer uit en aan gezet. Nu kan ik helemaal niet meer scannen vanaf mijn printer naar welke pc dan ook. Gewoon scannen met de software op de iMac gaat wel.
met andere woorden; I’m lost!
Vreemd, maar het blijkt toch te werken.
Zonder dat de hp enig geluid maakte bleek in mijn documenten map het gescande doc te staan.
Ik weet dus niet wat het probleem was, maar heb het nu meerdere keren geprobeerd en het werkt dus nu gewoon.