Scanner aanbevelingen

Ik ben op zoek naar een goede scanner met een redelijke prijs (rond de 100 euro). In de Apple Store zag ik deze twee: HP SJ 3770 en Canon CanoScan Lide 60, heeft iemand ervaring met een van deze twee? Andere aanbevelingen zijn natuurlijk ook van harte welkom. :)

Epson Perfection 2480.

Is het kleine broertje van mijn scanner, de 4990. Hele mooie scans, en de drivers worden heel goed up-to-date gehouden.

Ik heb de Canon LiDe 35, en ben er zeer tevreden mee.

Epson Perfection

Die epson's lijken me wel wat, ik kwam deze tegen de Epson Perfection 3490 Photo die net uit is. Mooie prijs ook. Nu komt het, een hele stomme vraag. Hoe kan ik zien of het ook mogelijk is om A4tjes te scannen?

Mikey, ik heb mijzelf recentelijk hetzelfde afgevraagd en ik ben toen op advies van iemand uit het forum voor de Canon CanoScan Lide 60 gegaan. En ik ben zeer tevreden over deze scanner. Ik gebruik hem mn voor OCR in combinatie met Readiris, maar ook foto's etc worden zeer goed en snel gescand. Ook de prijs is redelijk en wat verder een voordeel is van deze scanner is dat er geen aparte voeding op zit maar alleen een USB kabel. Ik heb zelf een Powerbook en na een simpele installatie kon ik meteen aan de slag met de scanner. Ook bestaat de mogelijkheid om hem op z'n kant te zetten zodat hij minder ruimte inneemt. Verder zit er een in-build pdf functie waarbij je een textbestand meteen als pdf binnen kunt halen. Kortom, de Canon CanoScan Lide 60 is een echte aanrader!

Bedankt voor je feedback! Die scanner ziet er inderdaad goed uit en een mooie prijs. Reviews op het net zijn ook positief. Ik denk dat deze of die Epson scanner wordt.

Alle flatbed scanners van Epson kunnen A4 scannen.

De 2480 kan ook negatieven en dia’s scannen.
De 3490 is verder hetzelfde maar heeft een hogere resolutie.

ik zou ook zeggen koop een Epson Perfection 2480. Ik heb er een paar weken geleden eentje gekocht en ben er tevreden over. Heb hier ook een Agfa scanner van ƒ 4500,- maar sinds ik de Epson heb gebruik ik die nooit meer

De Epson is snel en goed, en als je ooit een dia moet scannen kan het ook.

Vergeet die Epson Scanners. Drivers worden niet geupdate. Buttons op de scanner zijn niet bruikbaar onder OSX (scan to mail, copy, e.a.)! Waardoor een duurder model plots evenwaardig wordt aan het goedkopere broertje. Op de vraag waarom die buttons het niet doen onder OSX kan men bij Epson enkel antwoorden dat ze zelf de software niet leveren, dit komt van derden (slik !!). Dat een bedrijf als Epson dit doet is te gek voor woorden.

Epson scanners en printers kunnen prima kwaliteit leveren, maar wat de OSX ondersteuning betreft daar zijn geen woorden voor ! (zie ook eerdere berichten hierover)

1 tip: heb je een Mac ga voor Canon. Dit is voor printers zo en voor scanners. Werkt altijd en steeds goed zoals het moet.

[quote:098ff41112="kristo"]Vergeet die Epson Scanners. Drivers worden niet geupdate. [/quote:098ff41112] Da's kul. Epson was één van de eerste merken die drivers had toen Tiger uitkwam.

[quote:098ff41112=“kristo”]Buttons op de scanner zijn niet bruikbaar onder OSX (scan to mail, copy, e.a.)! Waardoor een duurder model plots evenwaardig wordt aan het goedkopere broertje. [/quote:098ff41112]
Goedkopere broertjes zijn dat vooral door de lagere resolutie, niet door het aantal knoppen.

[quote:098ff41112=“kristo”]Op de vraag waarom die buttons het niet doen onder OSX kan men bij Epson enkel antwoorden dat ze zelf de software niet leveren, dit komt van derden (slik !!). Dat een bedrijf als Epson dit doet is te gek voor woorden.[/quote:098ff41112]
Ik vind dat alleen maar een goede zaak. Hun houden zich bezig met wat hun goed kunnen, hardware, en laten software over aan anderen, die dat beter kunnen. Mee4r bedrijven zouden dit moeten doen… Sony bijvoorbeeld.

[url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=666998&highlight=canoscan#666998[/url]

Een draadje met wat raaklijnen over dit topic.

Update: De Canoscan LIDE60 werkt nog steeds goed en bevalt uitstekend :slight_smile: Persoonlijk waren de meegeleverde software en drivers voor osx de doorslaggevende factor tijdens de koop. Maar dat dit redelijk prettig geprijst apparaatje zijn werk zo vlekkeloos doet heeft mijn vertrouwen voor de toekomst in Canon zeer vergroot.

@hetz: blij dat het je bevalt.

Over de Epson kan ik niks zeggen want ik heb geen ervaring met dit merk.

mvg,
Johan

ik heb nog een laciescanner staan die weg mag...

[quote:5df3096a0d="servir frais"]ik heb nog een laciescanner staan die weg mag...[/quote:5df3096a0d]

Bedankt voor je aanbod, maar ik heb er geen meer nodig. :smiley:

Ben vandaag even langs een computerwinkel geweest en toch maar besloten om voor de Epson 3490 te gaan. Net even 1 foto gescand om te testen en de kwaliteit is goed. Ik ga nu even verder bekijken hoe de kwaliteit is, straks een update.

[quote:d405a9026f="unSOUND"][quote:d405a9026f="kristo"]Vergeet die Epson Scanners. Drivers worden niet geupdate. [/quote:d405a9026f] Da's kul. Epson was één van de eerste merken die drivers had toen Tiger uitkwam.

→ Lees mijn eerdere forumreacties eens hierover, helaas was het geen kul… :frowning:

[quote:d405a9026f=“kristo”]Buttons op de scanner zijn niet bruikbaar onder OSX (scan to mail, copy, e.a.)! Waardoor een duurder model plots evenwaardig wordt aan het goedkopere broertje. [/quote:d405a9026f]
Goedkopere broertjes zijn dat vooral door de lagere resolutie, niet door het aantal knoppen.

→ Gelieve de geschiedenis van de Epson modellen te checken aub. Als er X-aantal knoppen opstaan en als men vermeld dat de scanner het doet onder OSX (en neen niet 1 van de goedkoopste). Men daardoor opteert voor dit model ipv het goedkopere zonder knoppen omdat dit voor persoon Y wel zo handig zou zijn dan … :frowning:

[quote:d405a9026f=“kristo”]Op de vraag waarom die buttons het niet doen onder OSX kan men bij Epson enkel antwoorden dat ze zelf de software niet leveren, dit komt van derden (slik !!). Dat een bedrijf als Epson dit doet is te gek voor woorden.[/quote:d405a9026f]
Ik vind dat alleen maar een goede zaak. Hun houden zich bezig met wat hun goed kunnen, hardware, en laten software over aan anderen, die dat beter kunnen. Mee4r bedrijven zouden dit moeten doen… Sony bijvoorbeeld.[/quote:d405a9026f]

→ Dit kan enkel goed gaan als het bedrijf zijn verantwoordelijkheid neemt qua kwaliteitscontrole en service naar de klant toe. Voor een groot bedrijf als Epson is het ondenkbaar dat men hier gigantische flaters begaat. Vergelijk het met Apple die processors bij IBM laat maken maar die bij problemen laconiek meldt: sorry, wij maken de processors niet… kous af! Ondenkbaar, en toch is dit jaren zo geweest bij Epson.
Ben ook niet van plan te stoppen met reacties als deze omdat ik het mijn plicht vind deze te melden aan geïnteresseerde kopers. Hopelijk komt er vroeg of laat een koersverandering bij Epson, in afwachting geen Epson meer hier. En Unsound, neem dit niet persoonlijk aub! :wink:

Volgens mij is die koersverandering er al lang geweest bij Epson, want zoals ik al zei doen ze het de laatste tijd erg goed.

Nu heb ik zelf altijd producten uit de professionele lijn van Epson, en die werken gewoon altijd… Ik denk dat die lijn gewoon betere support krijgt. Maar veel bekenden van mij hebben ( op mijn advies ) een Epson printer en scanner gekocht, bij iedereen werkt deze gewoon goed.

Ik krijg hier vaak het idee dat mensen met slechte ervaringen gelijk het hele merk tot evil verklaren puur omdat hun toevallig een maandag-ochtend machine hadden. Als ik hier lees dat iemand “altijd” problemen heeft met zijn printer, en ik persoonlijk 5 mensen ken met diezelfde printer die geen problemen hebben, durf ik dus ook hardop te zeggen dat het overdreven is om het hele merk/type af te kraken.

[quote:0380f68db1="unSOUND"] Ik krijg hier vaak het idee dat mensen met slechte ervaringen gelijk het hele merk tot evil verklaren puur omdat hun toevallig een maandag-ochtend machine hadden. Als ik hier lees dat iemand "altijd" problemen heeft met zijn printer, en ik persoonlijk 5 mensen ken met diezelfde printer die geen problemen hebben, durf ik dus ook hardop te zeggen dat het overdreven is om het hele merk/type af te kraken.[/quote:0380f68db1]

Ik “ken” geen 5 anderen die problemen hebben met één merk. Ik heb ze zelf allemaal gehad (printers, scanners) !!! En over alle feiten (problemen, reacties van Epson, dienst na verkoop, …) kan ik je ondertussen een boek schrijven! Logisch dus ook dat ik Epson helemaal niet kan aanbevelen en er hier ook geen meer over de vloer komt! Momenteel kies ik voor Canon! En moet zeggen heb er tot hiertoe nog geen moment spijt van gehad (op geen enkel vlak). Of Epson het de laatste maanden beter doet in combinatie met Mac kan ik dus ook niet meer zeggen en heb hiermee ook mijn laatste woordje over gezegd. :wink:

Het zeer goed aangeschreven Duitse blad [url=http://www.heise.de/ct/inhalt.shtml][b:1386fc0377]c't[/b:1386fc0377][/url] heeft in het actuele nummer [url=http://www.heise.de/abo/ct/pdfs/05/inhalt-ct0522.pdf]22/2005[/url] een test van A3 flatbedscanners. (blz 136-141) O.a. Epson, microtek , mustek.

Een eventuele Nederlandse vertaling komt doorgaans twee, drie maanden later uit.

Is de kwaliteit van zo'n Canon of Epson van ongeveer 100 EUR merkbaar beter dan bvb HP Scanjet 2400?