Scanner help?

:angry: Ik moet eigenlijk wat scannen met m'n umax astra 1220u en ik krijg het maar niet aan de praat in OSX Vuescan geprobeerd en met Wathports, wel heb ik nog een partitie van 9.22 staan maar dat is eigenlijk voor een noodoplossing. Weet iemand raad.

JJmac ???

GateKeeper heeft een soortgelijk probleem waar ik ook net op gereageerd heb. Helaas geen oplossing. Slechts een work-around:

Ik heb ook een Umax (volgens mij zelfs exact dezelfde). Ik heb een tweede Mac als scanstation ingericht…

volgens mij maakt dat dan 3, want ik heb ook dezelfde scanner... voor vlug vlug werk... heb mijn diascanner nog niet geprobeerd, maar ben bang voor de gevolgen...

Long live OS9  [haha]  ???  :(  :angry:

??? De hele avond weer aan het zoeken geweest maar niks :angry: wel nieuwe update van umax gevonden maar niks OSX, wel iets over linux, zou er iets mogelijk zijn via unix in terminal?? :0

JJmac

??? De hele avond weer aan het zoeken geweest maar niks :angry: wel nieuwe update van umax gevonden maar niks OSX, wel iets over linux, zou er iets mogelijk zijn via unix in terminal?? :0

JJmac

Ook ik heb de 1220U en die staat nu al een paar maanden te verstoffen, vraag me af of het nu echt zoveel werk is om een driver voor OSX te ontwikkelen?

Bij nader inzien heb ik niet goed gekeken, en heb niet de U versie maar de S versie....

Dus wordt nog een ander verhaal want ik krijg de SCSI van Adaptec ook niet aan de praat… tenminste kan hem nog niet testen… als die driver van Umax er niet is …

mk

Computer uit, scanner aanzetten en dan computer weer starten hielp bij mij (Umax op SCSI-poort Adaptec 2906). Niet via Umax-software, maar wel met VueScan.

Ik heb dezelfde ervaring met m'n Umax Powerlook II - scanner, scanner aanzetten, herstarten en Vue-scan herkent de scanner direct, deze werkt ook via de Adaptec-SCSI kaart ( wel met de driver voor OSX )

:) Mailking, In Vuescan wordt volgens mij wel de umax S wel ondersteund.

JJmac