scanner kopen

ben van plan om een scanner aan te schaffen, maar wel 1 die ook tekst kan inscannen. Heb een soort voorkeur voor canon, maar niet echt gebaseerd op iets. Wie heeft er tips voor mij wat betreft merk e.d.? Of wie heeft er net zelf een nieuwe scanner aangeschafd en kan me daar wat over vertellen?

alvast bedankt![b:3eb2d44728][/b:3eb2d44728]

Elke scanner kan tekst inscannen. Het is alleen de vraag of bij elke scanner een software-pakket geleverd wordt die die tekst ook omzet naar een leesbaar formaat (OCR heet dat).

Waarschijnlijhk zul je niet veel scanners vinden die geleverd worden met een (bruikbaar) OCR pakket en ben je aangewezen op Omnipage of zo.

Maar nogmaals, voor het scannen van tekst is elke scanner geschikt.

dankje, ja stom, had t even beter moeten formuleren. Bedoelde inderdaad dat de tekst daarna ook als tekst behandelbaar is. Omnipage is een programma daarvoor? Begrijp dus dat het niet uitmaakt welke scanner je koopt, maar dat het om software gaat waarmee je dat kunt doen?

Buiten dat vroeg ik me af wat voor foto’s e.d. het beste merk scanner is. Vanaf wanneer is het beeld daarna ook geschikt voor drukwerk?

beste merk.... hmm...

Dat blijft toch een gevoelskwestie. Zoals jij naar Canon neigt zonder echte reden, zweer ik zonder echte reden bij Epson. Ik heb altijd scanners van Epson gehad, en ik vind de resultaten gewoon fenomenaal.

Enige slechte scanner die ik heb gebruikt was een HP. En dat was niet vanwege de scanner zelf, maar de vreselijke software die je erbij kreeg, je had gewoon geen zin om iets in te scannen puur vanwege de bediening.

Nou, nog één dan...

Ik heb een Epson scanner. Een Perfection 2560 of zo. Prima ding en ik vind de kwaliteit afgezet tegen de prijs uitstekend.

Nathalie, ik heb een Canon-scanner (type CanoScan 3200F) die volgens mij wel aan je wensen voldoet. Slechts 1 keer gebruikt maar ik heb hem zelf niet nodig. Als je interesse hebt stuur maar een pb!

Net een Microtek Scanmaker 9800XL gekocht. Bevalt goed.

Hier staat een HP scanjet 4670: niet alleen technisch maar al helemaal voor het oog een prachtig apparaat. Rechts de ietwat eenvoudiger 4600. [img:522d976887]http://www.staples.com/images/products/catalog/products/S0061849_std.jpg[/img:522d976887][img:522d976887]http://www.staples.com/images/products/catalog/products/S0061284_std.jpg[/img:522d976887] Je legt deze scanner dus op het te scannen object i.p.v. andersom. Je kunt deze dingen ook doodleuk voor iemands gezicht houden om een "foto" te maken: de scandiepte is verbazingwekkend.