scanner onder jaguar ?

:D hallo mensen ,ik heb een vraag en dat is deze . ik wil een scanner gaan koopen een usb die overweg kan met mac os x jaguar zijn er mensen die mij daar advies over kunnen geven. want ik lees zo over scanners hier en daar dat ik het ook niet meer weet. ik zoek een scanner voor thuis gebruik.

groetjes.rrrody

Lijkt mij geen probleem. Koop gewoon een gerenomeerd merk met USB aansluiting (een Epson of zo). Mocht er nog geen Jaguar ondersteuning in 'de doos' zitten, dan is deze altijd op Internet te vinden. Ik heb zelf een Epson Perfection 1650 en deze werkt prima onder Jaguar.

Succes met je aankoop.
:stuck_out_tongue:

Ik heb een HP psc750; werkt perfect onder jaguar

Hoi,

Ik heb net de Epson perfection 1260 photo gekocht. Werkt uitstekend en probleemloos aan te sluiten. Werkt met Vuescan onder OS X.2.2

De bijgeleverde software “Smartpanel” (erg goed) werkt onder classic.

Succes

1260 werkt nu ook gewoon met de epson drivers in photoshop en imagecapture, alleen gaat de lamp niet na 20minuten uit.., maar even je mac laten slapen en gelijk weer wakker maken en de lamp is uit totdat je hem weer nodig hebt!!

groeten -.HS-L.-

heb hier een canon 670U of iets dergelijks en werkt ook perfect onder X. Canon ondersteund het goed.

Heel simpel: er moeten drivers voor de scanner zijn die werken onder OS X. Zelf heb ik, toen ik nog met 9 werkte, een scanner van UMAX gekocht. Ze hebben daar de arrogantie om gewoonweg geen drivers voor OS X te ontwikkelen. Belachelijk!

Canon schijnt idd goed te zijn met drivers voor OS X. Je kan ff kijken op de CA site: (die url met codes ga ik niet meer proberen :frowning: gewoon maar ff ‘ouderwets’)

http://www.computerarts.co.uk/news/story.asp?newsFeature=30173

Bottom line: als je een scanner op het oog hebt, controleer simpelweg of er een goede driver voor. Je kan kijken op de site van de fabrikant, op VersionTracker of hier in het forum je mogelijke keuze in de groep gooien. Dan heb je ook snel antwoord.

Suc6

:oops: Ik heb ook een Umax scanner en ik baal nog steeds nu moet ik os9 installeren om met mijn scanner te werken :(

Maar ja het kost me de kop niet ik denk dat ik ook maar een Epson ga halen want de printers zijn super en daar werk ik al weer jaren mee :smiley:

JJmac

epson is inderdaad wel goed, maar je kan ook vuescan downloaden op versiontracker.com, en dan doet hij het...!!

sucses!!!

-.HS-L.- :roll:

In de laatste Britse MacWorld (november 2002) staat een artikel over scanners. Pagina 79. De meesten hebben de mogelijkheid om onder OS X te scannen. Drie van Canon scoren erg goed, drie van Epson iets minder maar ook erg goed, HP weer iets beter. Nog eentje van Microtec maar zonder OS X driver. De laatste van Umax heeft een Beta driver. Moet je volgens mij niet kopen omdat ze eerdere klanten hebben laten barsten.

Koop het blad en lees alles nog op je gemak na, zou ik zeggen.

Wederom suc6 :wink: