Scanner profiel gezocht

Ik zoek een scanprofiel van de heidelberg linoscan 1450, maar kan m niet vinden. Bestaat die uberhaupt wel? Ik heb niet de tools om er zelf 1 te maken, er zou toch el een standaard 'gemiddeld profiel beschikbaar moeten zijn, nietwaar? Zo had ik van onze vorige scanner UMAX wel een scanprofiel....

:oops: Wat is een scanprofiel?? :oops:

Een ICC profiel. Zeg maar een klein bestandje dat geladen kan worden en waar het gedrag (de afwijkingen) van dat type scanner in omschreven staat. Het doel is een zo goed mogelijke scan... qua kleur

hey Woz

Probeer silverfast ff, daar zit naast het programma ongetwijfeld een scanprofiel bij.

ik ga nog ff verder zoeken

greetzz

Hee ThanX! idd nog niet aan gedacht. Download nu de demo. Zit zelfs een movie bij mmet uitleg...

http://www.silverfast.com/highlights/v6all/en.html

Zou ik gezien de ongedefinieerde titel dan bij deze mensen mogen vragen of ze een ICC voor een CanoScan N1240U weten ergens? Die standaard wordt geiinstalleerd is kapot. Volgens mij heet deze scanner nu CanoScan Lide30 of LIde20. Weet iemand ze te vinden of heb je een werkende?

Wellicht een ideetje om hiervan lid te worden?

http://groups.yahoo.com/group/Diamontnet-CM

Als je het tenminste niet erg vindt om een Yahoo account aan te maken?

hey WOZ,

laat ff weten of het gelukt is.

greetzz

Balen. Nee. wel veeeel extra's. Zelfs 90 mb aan Quicktime films, instructie pdfjes ed. Wel veel praat van coloursync maar geen los profiel. Als ik het goed lees is het de bedoeling dat je het programma zichzelf laat calibreren met een staalkaart van kleurtjes.

"5 If the positioning of the selection marquee is correct, SilverFast will start the calibration procedure. If the positioning is incorrect, you will be asked to repeat the selection and start the calibration again. After completed calibration the following message is displayed: “Calibration successful.” These generated ICC profiles may now named and saved. "

@ Rezpack eea zou op een website gecombineerd moeten worden. @Zora, ik vind het een goede groep maar het medium is met te oud. Ik bekijk veel liever een forum dan van die lange mailtje.s Ik ben het met je eens dat er veel kennis is daar, maar ik zou graag zien dat ze het in forumform doen... :cry:

Ik heb nog wel Linocolor 6 en daar zitten de profielen in. Maar dan moet ik 'm wel eerst even installeren. Dus als je even hebt...

Tof! Het profiel zelf is bijzonder klein... Jammer dat zoiets niet gewoon los van de Cd gepakt kan worden, niet? Maar installeer het alsjeblieft wel op een oude mac. Ik zou niet willen dat je je werk-mac daarvoor gebuikt. Die moet je iegenlijk zo schoon mogelijk zien te houden, niet?

Elke scanner heeft z'n/haar eigen profiel, dus een andere scanner van hetzelfde merk heeft echt geen zin, er zijn zelfs verschillen tussen dezelfde scanners!

Via Silverfast kun je wel een scannerprofiel maken maar dat kost veel centjes

met incamera kun je heel aardige profielen maken (kijk maar eens bij versiontracker) deze is veel goedkoper

Vuescan heeft ook de mogelijkheden om profielen te maken

profielen voor je scanner als ze goed zijn nemen veel werk uit handen en je haalt gewoon meer uit je scanner

Ik kan nog kiezen uit een 9600 en een G4 die voornamelijk als thuisbios en backupmachine gebruikt wordt :D Ik heb ook nog de oude Linocolor 5 waar de ICC profielen op een diskette staan, maar waar ik die in moet stoppen... Bovendien staat daar volgens mij alleen spul van de Saphir op.

Je kunt ook een eigen profiel maken als je het target hebt met het bijbehorende light pakketje.

Ik heb wel de hockeypuck monitorcalibreerder. Die is erg betaalbaar. Maar een complete calibratro was op dat moment gewoon te duur. Nadeel is dat je wel je montor kunt calibreren maar niet de rest (printer en scanner). De printer is door Koldenhof gecalibreerd... (ook alweer een tijdje terug) Een standaard profiel van de leverancier is the next best thing...

WOZ Omdat wij op onze website een flink aantal links hebben naar bedrijven die met hun SW onze Spectrocam (Photospectraal meter) ondersteunen, hierbij de navigatie om eventueel meer info te vinden over het gevraagde ICC profiel. http://www.imagesware.com Click op 'support' en dan bij Third party support op 'click here' :mrgreen: :innocent: :sealed: Ik hoop dat je hiermee iets meer bent geholpen op je zoektocht. Geroet van mbrant

Ik heb ze gevonden op mijn oude systeem (scanner is inmiddels vervangen door zijn grote broer). Eventueel ook nog de door mij gemaakte profielen met de bijgeleverde kleurkaart.

Als je me even een mail adres geeft kan ik je ze mailen als je nog niet voorzien bent.

woz@macosx-nospam-.nl

Het -no spam- er even tussenuit knippen, ofcourse…

ThanX

Ik zal de links ook even bekijken! 8)

kijk ook eens naar monaco EZ color (colour?) is een betaalbare applicatie voor callibratie van je hele workflow! www.monacosys.com

er zit ook al een IT8 target bijgeleverd(is los ook vele €€€)