Scanner software

Weet iemand OSX Software voor de UMAX 1220U Scanner? Umax ondersteunt het niet meer, en VUEScan werkt niet. Ik wil niet mijn scanner weggooien, maar als het ff kan toch nog gebruiken?

[url=http://www.macupdate.com/info.php/id/4763] vuescan [/url] gebruik ik ook met dezelfde scanner onder OSX?! misschien heb je een oudere versie van veuscan?

Misschien ziet Vuescan je scanner (nog) niet. Eerst je scanner aan en dan je Mac opstarten wil wel eens helpen.

De Umax 1220U (het USB model) wordt niet ondersteund door Vuescan (althans volgens de website van Vuescan). Heeft iemand dit model wel aan de praat gekregen onder OSX ? Ik heb een andere scanner moeten kopen om te kunnen scannen.

kun je niet scannen onder classic dan???

Ik heb gekeken bij Silverfast scansoftware, ook hier staat dat de 1220S (SCSI) wel ondersteund wordt en de 1220U (USB) niet. Vreemd, omdat Silverfast helemaal geschikt is voor Mac OS X, en ik Mac OS X met SCSI nauwelijks kan voorstellen met de betere alternatieven die hiervoor zijn (FireWire).

Zie ook:
http://www.silverfast.com/product/Umax/en.html

En onder Classic scannen lijkt me ook een stap terug (reversed engineering).

ik heb een HP scanner die echt zo K*T scant onder OSX dat ik scan via VPC, dat is pas reversed engineering

Vuescan en Umax 1220 kunnen niet samengaan. Knip en plakwerk uit Vuescan Help: [i:8ee4118ddd]Unsupported scanners:

All parallel-port models
All multifunction units (printer+scanner)
Canon FS2720, D1230, D1250, D2400, 5000F, 8000F, 9900F, LIDE 50
[b:8ee4118ddd]All UMAX USB models except 3400 (some versions) and 5400[/b:8ee4118ddd]
All Microtek USB models except X12USL, 4700, 5600, 5700, 6700, 6800, 8700
HP 3300, 3400, 3500, 4200, 4300, 4400, 4500, 5400 and 5500
Kodak RFS 3600, Kodak RFS 3570 Plus
AGFA SnapScan Touch
All Lexmark, Artec, Mustek, PIE, Primax, Brother, Visioneer models
Please note that these scanners are unsupported for several reasons:

Parallel port scanners are unsupported because the commands they use are undocumented by the vendors, are extremely complex and are difficult to reverse engineer.
[b:8ee4118ddd]Most other unsupported scanners are parallel-port scanners internally, with an internal USB-parallel converter.[/b:8ee4118ddd]
The Canon FS2720 is unsupported because it uses a complex USB-SCSI converter internally and requires complex firmware downloads.
The other Canon scanners aren’t supported because Canon won’t document the commands they use, and these commands are too complex to reverse-engineer. [/i:8ee4118ddd]

Ik scan via Photoshop 7 onder X.

File > Import > Epson Twain 5

Ik heb daarvoor eerst Epson Twain geinstalleerd.
Dit werkt heel erg goed en het plaatje word meteen geopent in Photoshop zelf!

Misschien heb je ook zoiets voor andere scanners?
Moet je ff op versiontracker kijken!

Dennis