Scanner van classic naar OS X - scanner drivers Canon 1240U

Hallo macliefhebbers,

Ik heb een vraagje over mijn scanner canon 1240U. Deze heb ik gekocht voor mijn ibookje alszijnde dat het onder OS X zou draaien, maar helaas, draait het niet onder OSX rechtstreeks maar onder de classic modus., zoals jullie misschien al wisten ik ben net aan de mac, en absoluut een leek.

Nu heb ik gehoord van mensen dat ze wel dezelfde scanner onder OS X draaien, ipv onder de classic, heeft iemaand deze scanner ook, en weet hij/zij of dit juist is, en hoe ik dit kan doen, want canon helpt niet echt om deze te raadplegen, en op de site bij canan zijn GEEN andere drivers, voor OS X te vinden.

Heb je een suggestie, ik hou me aanbevolen

Alvast bedankt mijn appeltje

Hoi,

Je kunt een beta versie voor je scanner vinden op www.VersionTracker.com en dan bij OS X. Als je bij search rechtsbovenaan de site "canon" invult en dan entered, dan zie je op de volgende site de Canon ScanGear CS6.5, deze kun je downloaden.

Groeten en succes,

Willem

Hoi

Bedankt voor je reactie , maar ff vraagje ik lees dat wel meer over beta, wat houdt dat precies in, sorry, maar ben so wie so een leek, en zeker, met mijn macje, ik wil het allemaal zo graag, maar het zegt me niet veel.
Heb ik het goed, dat dit een juiste driver is, zodat mijn scanner, dan wel rechtstreeks onder OS X draait?
Mocht dit niet zo zijn, kun je me aub dan wat specifieker uitleg geven?

Alvast bedankt mijn appeltje net aan d emac, maar wel helemaal macgek

(overigens ik zie net dat ik nu als niet gregistreerd sta, kom dat ik ff op aanraden van hier mozilla op hebt gehaald en dat uiteraard, wilde testen, zal me zo inloggen., blijkbaar moet dat steeds opnieuw als je van browser wisselt?)

Maakt niet uit dat je nog niet zo wegwijs bent op je iBookje en de wereld die Mac heet  ;) . We zijn er om mekaar te helpen nietwaar. Beta wil zeggen dat het een totaal nieuwe versie is van een applicatie of in dit geval een driver voor je scanner. Dit houdt in dat er eventueel nog kleine foutjes in kunnen zitten, maar daar hoef je niet zo druk om te maken. Je kunt de versie op VersionTracker gerust gebruiken.  :D

Groeten,

Willem

hoi hoi

bedankt ik ga gelijk even kijken, en het ophalen uiteraard.

als ik jullie toch niet had, was ik nergens haha

mijn appeltje, hoewel de instellingen zijn meer van hier dan van mij  :D

hoi hoi

Ik ben ff wezen kijken op versiontracker maar helaas geen driver voor de canon  snanner 1240U , ook op macupdate kon ik niets vinden, dus laat het maar even zo, maar wel bedankt voor je moeite

mijn appeltje

Hoi (Anja?),

De driver voor jouw scanner staat er toch echt hoor. Je moet bovenaan de site van VersionTracker wel even aangeven dat je zoekt voor OS X.

Groeten,

Willem

hoi hoi willem

ja heb ik gedaan, maar waarschijnlijk niet goed genoeg, ga toch geween weer even terug

bedankt mijn appeltje Anja

Ik heb het maar even voor je gedaan. Hij is inderdaad te vinden op [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14167&db=mac]Versiontracker[/url].

hoi Gijs

heel erg bedankt dat je dit voor me gedaan hebt, nu zi eik het staan, heb  dus verkeerd gekeken, ga het gelijk zo proberen, ff mijn scanner boven pakken en aan mijn ibookje hangen, dan zal het wel werken vanuit OS X, ik hoop dat dit bericht nog even blijft staan, mocht ik wat verkeerds gedaan hebben, weet ik het snel terug te vinden.

Hartelijk bedankt helemaal top

mijn appeltje Anja

Hoi  Willem

Ik ben weer si bezig geweest met de drivers voor mijn scanner, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Heb de driver gedownload, vanaf jou link, als ik hem dan aanklik, opend toast, dus heb ik het bestandje ( S2505ENx.bin) maar gebrandt.
Als ik daarna de cd in de speler doet, kan ik niets met dit bestand, wat doe ik fout, of vergeet ik?

Je moet toch ook ergens een installer tegenkomen? ik heb alleen dit bestandje ( heb er ook al een mooi screenshotje van gemaakt, maar weet niet hoe ik dat hier kan plaatsten)

ik hoop dat iemand mij even wil helpen, zodat ik mijn scanner via OS X kan gebruiken ipv onder classic

alvast bedankt

mijn appeltje

Dag Appeltje,

Klik hier eens: je kan er VueScan downloaden, een OS X-programma dat met heel veel scanners werkt, en waarschijnlijk ook met de jouwe. Ik gebruik het zelf ook met een HP 5300C scanner, en het werkt echt prima. Je moet niets installeren, gewoon je scanner aansluiten en aanzetten en het programma openen. Succes…

Paul

Hoi Paul,

Heel hartelijk dank, het werkt, heb al gauw een testje gemaakt.
Het is dat ik niet weet hoe ik het hier moet  uploaden, anders had ik je het bewijs kunnen laten zien, zo trots ik er op ben.

Een hele blije mijn appeltje, die nu met een gerust hart  gaat slapen, en morgen zeker wat met der scannertje gaat doen.

:smiley: nogmaals thx mijn appeltje