hallo ik zoek een scanner voor semiprofessioneel gebruik.Heeft iemand tips waar ik op moet letten en/of welke ik het best kan nemen?
ejmp69,
Voordat ik je een enigzinds inhoudelijk antwoord kan geven zul je toch iets meer moeten vertellen over wat je er mee wilt. Een paar punten die er toe doen:
- Semiprofessioneel? Ook om scans te maken voor (commercieel) drukwerk?
- Transparanten scannen? Moet de scanner ook dia’s en negatieven kunnen scannen?
- Snelheid? Is de snelheid waarmee de scanner scans maakt van belang?
- Prijs? Wat mag het gaan kosten, wat is je budget.
Ik hoop dat je hier wat antwoorden op kunt geven en dan zal ik daarna proberen jou een antwoord te geven.
Joost
voor advies over scanners gebruik de zoek funktie op deze site en zie heel veel info suc6
Koop tenminste GEEN CANON want drivers werken HEEL slecht. :?
Ik zelf heb de Epson 1670 Photo, en daar ben ik erg over te spreken. Ik vind ook dat Epson veel beter om weet te gaan met drukwerk bijvoorbeeld.
Ik heb een Epson 1650 en die bevalt eigenlijk ook heel goed. Redelijk goede kleurbenadering voor deze prijs. Snel genoeg en een goed werkende driver (alhoewel Epson met updates niet zo heel erg goed omgaat).
koop ook geen HP, die heeft zowaar mogelijk nog slechtere drivers dan canon
en hp scanners zijn heel traag! werk er mee op mijn vrijwilligers werk en je wacht meer dan er gescand wordt.
daan.
[quote:a2fb8794eb="KarelWillem"](alhoewel Epson met updates niet zo heel erg goed omgaat).[/quote:a2fb8794eb] Dan moet je voor de grap af en toe op een buitenlandse site van Epson kijken... ik heb laatst een nieuwe driver voor mijn 1670 van een Australische website geplukt...
[quote:2a90dfda46="ivan.roos"]Koop tenminste GEEN CANON want drivers werken HEEL slecht. :?[/quote:2a90dfda46]
Hier dan toch een heel tevreden canon gebruiker,
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/71601/wo/zg6MGdehpvdI2XF2Rj31VxGEvxs/1.0.9.1.0.6.25.7.11.0.1
Ik werk wel onder OS 9.2.2. 8)
Joost, ik heb al wat aan alle info hierboven, maar ff nog wat concreets: Budget is max.75 euro, drukwerk redelijke tot goede kwaliteit scannen, systeem G5 OSX Panther, snelheid is minder belangrijk dan kwaliteit, dia's en transparant scannen is niet nodig.
lacie heeft zelf ook een scanner kost bijna 1000euro dacht ik maar dan heb je al heel wat.... http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10039