Scanner werkt niet meer!!!

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn scanner CanoLide 30 werkt ineens niet meer. Ik heb hem een aantal dagen geleden nog gebruikt, maar nu krijg ik iedere keer de melding dat de scanner niet gevonden kan worden. Controleer kabel, etc…
Ik heb alles gecontroleerd. Kabels zitten goed. Heb de scanner zelfs getest met de cd rom die erbij hoort, dan werkt hij wel. Maar hij wil niet scannen als ik het wil.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt

Makkie

Geen idee, maar vermeld in ieder geval even waar je mee werkt.

Koppel de scanner is los, en sluit hem opnieuw aan, en herstart je mac is.

Niet echt handig maar vaak wel een oplossing :smiley:

Ik werk met de CanoScan toolbox Maar meestal gebruik ik adobe photoshop om een scan te importeren. Beide manieren werken niet.

En natuurlijk heb ik al geprobeerd om de scanner los te koppelen en opnieuw op te starten. No such luck.

Meer help graag.

Makkie

Heeft de LIDE zelf stroomvoorziening of trekt die het uit de USBbus? In het laatste geval moet hij in ieder geval aan de computer zelf gekoppeld worden en niet aan toetsenbord of unpowered HUB.

En het kan natuurlijk ook dat ie gewoon stuk is…

Ik heb hetzelfde probleem gehad met loskoppelen en opnieuw opstrarten en dergelijke. Probeer [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7610]VueScan[/url] eens te gebruiken.

In het geval van OSX in ieder geval ook even permissies repareren.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16157]Raadpleeg dit ook, het komt vaker voor.[/url]

Ik heb onder Panther zonder duidelijke aanleiding problemen met Scanwise (agfa snapscan) gekregen. Opnieuw installeren (vergeet niet ook de prefs weg te gooien) was bij mji afdoende.