Ik ben in het bezit van het voorgaande model van deze scanner, de S1500M. Dit type is specifiek voor de Mac, vandaar de M in de aanduiding. Ik ben bijzonder tevreden met deze scanner. Ik heb al een tijdje geleden naar het nieuwe model iX500 gekeken vanwege de Wi-Fi functie, maar de vervangingskosten zijn mij op dit moment nog te hoog.
Het nieuwe type iX500 is zowel geschikt voor PC als Mac. De software die de scanner aanstuurt op PC en Mac is vrijwel identiek. Aan de Mac versie ontbreekt echter enkele scanmogelijkheden naar specifieke PC software, wat op zich dus logisch is. De belangrijkste scanmogelijkheden, inclusief het direct scannen naar Evernote (vanaf versie 3.3) is zondermeer mogelijk; zelf heb ik daar echter geen ervaring mee. Mijn S1500M gebruik ik voor het direct scannen naar Devonthink Pro Office en dat werkt perfect.
Software die verder ontbreekt is SnapScan Organiser en Adobe Acrobat XI Standard. Die zijn beide alleen voor de PC, wat ik persoonlijk (betreft Acrobat dan) wel jammer vind. Echt erg is dat niet, want je hebt immers Voorvertoning op de Mac staan.
http://scanners.fcpa.fujitsu.com/scansnapit//NL/scansnap-ix500-software.php