Sinds ik Limewire gebruik, voor downloaden van muziek, films, etc, heb ik het idee dat het negatief werkt op de software of hardware van zowel min nieuwe iMac G5 als mijn Powerbook G4 Titanium. Bij de G5 gebeurt het af en toe dat ik na gebruik van Limewire moet herstarten omdat er wat vastloopt. Ook staan soms na het afsluiten van Limewire icoontjes op een andere plaats. Bij mijn Powerbook heb ik na intensief gebruik van Limewire zodanige storingen gehad, dat er enorm veel (duizenden!) fouten op de harde schijf ontstonden. Met hulp van mensen op deze site heb ik er een aantal kunnen herstellen, maar de PB wilde met geen mogelijkheid meer goed opstarten. Ook niet na alle mogelijkheden van alternatieve opstarts/reboots. Schijfcontrole: Onherstelbare problemen op de HD. Na controle bij de Apple dealer werd een zo slecht functionerende hard disk geconstateerd dat ze me adviseerden een nieuwe erin te laten zetten. Heb ik maar gedaan. (en meteen het opslagvolume verdubbeld). Dat kostte een flinke duit. Ik vraag me daarom nu af of het mogelijk is dat Limewire de zaak verstoort. Hoe is jullie ervaring daarmee? Kan het zijn dat Limewire overige software stoort of zelfs een hard disk naar de knoppen kan helpen - of is dat puur toeval?
Only one way to find out zou ik zeggen... :? Dat LimeWire wat traag is, kan komen omdat het een complete Java-gestuurde interface heeft. Zelf op de PC van m'n vader (P4/2.4 ghz) draait het wat traag. Persoonlijk heb ik er niet zo'n last van, behalve dat het systeem langzamer wordt (maar ik heb dan ook een iMac G3/450 mhz :D )
Ik heb het een jaar of drie geleden op mijn vorige computer ook gehad. Sinds limewire een paar keer grote problemen met de HD en twee keer zo erg dat er niks te herstellen was en zelfs een datarecoverybedrijf er niks meer mee kon. Ik gebruik het nu alleen nog op mijn powerbook, omdat die makkelijk weer te herstellen is, maar op mijn G5 komt Limewire zeker niet terug.
Dus het kan inderdaad. (Mijn PB is ook niet zo snel, 500 MHz) Ik heb voor Limewire nooit enig probleem met de HD gehad. Gelukkig was de belangrijkste data (documenten waar ik geen back-up van had - ook dom, ga ik meteen wat aan doen) nog te redden. Maar dat kostte de reparateur wel extra tijd (HD laten draaien op andere machine en zo nog wat eraf kunnen halen). Maar dan vraag ik me af of ik inderdaad Limewire nog wel moet gebruiken. Zijn er goeie alternatieven? Ik heb wel eens wat geprobeerd, maar dan werkte het altijd lastiger. Op zich is het systeem van Limewire wel handig en de interface overzichtelijk. Zijn er programma's waar geen problemen van gerapporteerd zijn?
[url=http://www.xfactor.cc]Xfactor[/url] en [url=http://gottsilla.net/index.php]Poisoned[/url] zijn zowat het eerste wat ik me kan indenken ...
Ik gebruik LimeWire al jaren, zowel op mijn TiBook als mijn G4 733 desktop. Ik heb nog nooit problemen gehad, maar zoals reeds aangehaald, het is een Java app en dat loopt nooit echt soepel. Maar de laatste jaren is het programma veel verbeterd, vroeger liep alles heel stroperig als LW open stond. Het zou mij echter verwonderen dat een programma je harde schijf naar de knoppen helpt. :?
Limewire zoekt maar in een p2p netwerk en Xfactor in 3 dus dat is ook altijd wel beter!
Wel erg raar dat software hardware kan aantasten. Is het niet een fout in java zelf? Dat lijkt me meer voor de hand liggend. Dat java bijvoorbeeld de harddisk verkeerd aanspreekt.
Heb zelf 1 keer Limewire gebruikt, maar daar liep de mac zo ontzettend van vast dat ik meteen op zoek ben gegaan naar een alternatief. Bijvoorbeeld [url=http://www.acquisitionx.com/]Acquisition[/url] Een shareware programma, maar kan veel vinden. En anders Edonkey netwerk.
Ik ben geen technicus, dus ik kan het niet precies uitleggen - maar er waren enorm veel problemen op de HD en dat heb ik nooit eerder gehad. Het was ook met de bekende CD's niet op te lossen. Opnieuw installeren MacOS 10 ging ook niet meer. Ik vind het wel een serieus probleem als het blijkbaar bij meerdere mensen zulke problemen kan veroorzaken.
[quote:0d9a2efc1b="sic-one"]Limewire zoekt maar in een p2p netwerk en Xfactor in 3 dus dat is ook altijd wel beter![/quote:0d9a2efc1b]
Moet ik bij zeggen dat bij mij Limewire een stuk sneller download dan Xfactor…
Ik vind Limewire op zich ook prettig werken, maar met zulke risico's, zoek ik toch een ander programma. Een paar van de vele aangegeven fouten waren : O.m. “ongeldige zusterkoppeling en ongeldige overzichtsnode. Honderden of meer ontbrekende threadrecords. Grote aantallen ongeldige tellingen vrije blokken, bestanden en volumedirectories. Honderdduizenden! Hij geeft aan dat de werkelijke aantallen steeds ongeveer 4x zo hoog zijn dan de getelde. Ik heb op “herstellen” gedrukt, maar hij geeft aan dat het “volume niet kan worden hersteld” en “de onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten (-9972)".
Het zegt mij allemaal niks, maar het was niet op te lossen.