Schaduw PSD layer importeren in After Effects

Ik heb een opzet gemaakt voor m'n leader, heb deze in Photoshop gemaakt, bestaande uit verschillende layers, waarvan sommige dus het schaduw effect hebben. Als ik deze psd file importeer in After effects gaat dat prima, maar is de schaduw weg... kan After Effects dit niet aan, ondersteunt After Effects dit niet of kan je in After Effects een layer weer een schaduw geven?

Rasterizen zit er niet in omdat verschillende layers (tijdelijk)gemasked worden…

Hoor 't graag!

Hetzelfde probleem heb ik ook in FCP, DVDSP en EncoreDVD. Layer Styles worden niet meegenomen. Zolang er niemand reageert die de echte oplossing heeft geef ik mijn omweggetje maar. Dat is het dupliceren van de (meestal) tekstlayer en daarvan de letterkleur veranderen, verschuiven, smoothen en opacity veranderen tot er een mooie schaduw is. Ergens in dat proces krijg je vanzelf de melding dat er gerasterd moet worden. Hier lukt het dan wel.

Je moet het Photoshop document importeren als een composition. Dan maakt AE automatisch een laag van de drop shadow.

Of anders via Effects > Perspective > drop shadow.
Dan zit hij gelijk aan de laag vast i.p.v. een extra laag.

Heb laatst ook een projectje gedaan waar ik allemaal Photoshop layers met transparanties en alles had. Import > Composition, dan is je .psd document een compositie en ziet alles er goed uit.

[quote:6d44a3da77="Bas_G5"]Je moet het Photoshop document importeren als een composition. Dan maakt AE automatisch een laag van de drop shadow.

Of anders via Effects > Perspective > drop shadow.
Dan zit hij gelijk aan de laag vast i.p.v. een extra laag.[/quote:6d44a3da77]he top, dat was de tip, kom 'm niet vinden maar wist dat 't moest kunnen!

Als ik 'm importeer als Composition dan neemt hij de schaduw niet mee hoor Huinkroese! Dat moet sowieso als compostion ander kan je niks met je layers…