Ik heb nu bijna een jaar oud G4 nutteloos naast me op de grond staan omdat ik met kerst 2003 een G5 onder de kerstboom vond.
Nu wil ik de G5 puur voor video bewerking gaan gebruiken (FCP4.5 - DVDSP3 en Motion e.d.) en de G4 voor het internet.
Ik zoek dus een “schakel ding” voor 1 monitor + keybord/muis (geluid ? JBL setje) . De monitor is nog z’n oude Studio Display met z’n dikke kabel.
[quote:cb0555f75f="colpolyp"]dan moet je een KVM switch hebben die jouw hardware kan switchen.
wat voor aansluiting zit er aan de monitor? (DVI? ADC? VGA?)
je keyboard en muis zijn USB, dus de switch moet in elk geval USB mee-switchen
Ik heb zelf een switch over die DVI naar ADC kon switchen, inclusief USB. Maar het ligt er dus aan wat je precies wilt switchen.[/quote:cb0555f75f]
Hij geeft zelf al aan dat het om een oud Studio cherm gaat. En dus ADC. De G5 heeft DVI dus daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ook is USB benodigd.
Je moet dus een KVM switch hebben met als input ADC (voor je Studio scherm incl tb en muis op het scherm aangesloten) en als outputs DVI + USB (voor de G5) en ADC (voor de G4).
lijkt me zeer onverstandig.. zo'n switch loopt dan wel richting de €300 maar een TFT van €300 stelt echt niets voor. En dan zit je ook nog weer met een dubbel keyboard en muis.
Klasse mannen voor jullie input - helaas ben ik niet zo'n techneut. Ik leest er wel over in Mac bladen maar het technische gebied blijft nooit in die grijze massa hangen. Ben blij dat die KVM switch bestaat.
Een tweede monitor zal misschien ook een optie zijn. Ik doe nl veel aan monteren met FCP. Hoewel ik het goed op 1 monitor kan bewerken is een 2de "oude" Apple Studio Display wel makkelijker qua ruimte.
Maar dan moet ik toch nog (denk ik) z'n KVM switch box kopen om naast mijn G5 ook de G4 tegebruiken?
Of zit ik er weer technisch helemaal naast ??
Een ieder weer bedankt voor de input natuurlijk.
Groet
Marco
PS Die Studio Display monitoren zijn toch nog wel 2de hands te koop ??
Precies zo'n switch heb ik in de aanbieding voor €150! Ik gebruikte hem toen ik nog 2 schermen en een extra computer had maar sinds enige tijd ligt hij op zolder.
compleet met doos, gebruikaanwijzing en de nodige snoeren.
Is het niet zo dat je met een KVM-switch minstens één klasse aan beeldkwaliteit inboet? Mij staat een KVM-switchentest uit de c't bij waar met tot die conclusie kwam. Ik weet wel dat men niet met Macs getest heeft.
Kortom: beide machines die je wilt schakelen moeten een DVI uitgang hebben op de videokaart. De G5 heeft dat sowieso, maar ik weet niet of jouw G4 dat heeft.
Deze KVM switch doet dus dit:
[code:1:5f02b819c7]
DVI + USB van computer 1 ±-----+
|
±--------+ monitor met ADC + USB
|
DVI + USB van computer 2 ±-----+
[/code:1:5f02b819c7]
Vorig jaar gekocht bij www.arktis.de voor €289. Nu bij mij in de aaanbieding €150
Jammer, de G4 heeft een Apple Display Connector en VGA-connector volgens de sticker.
Dus maar even sparen voor het juiste kastje. Jammer en een beetje vreemd dat het zo veel duurder is dan de KVM kastjes voor PC's.
Bedankt voor de moeite.
Groet
Marco