Scherm draaien (pivot) onder OS X?

Hallo luitjes, Ik heb een ibook met een 19 inch tft scherm (extern), dit scherm kan verticaal gedraaid, zodat je een document helemaal kunt zien. Mijn vraag: is er al software die dit ondersteunt? Of zit dit in os x 10.3.4? Alvast bedankt, Martijn

[quote:8bf9876085="Dorkiban"]Hallo luitjes, Ik heb een ibook met een 19 inch tft scherm (extern), dit scherm kan verticaal gedraaid, zodat je een document helemaal kunt zien. Mijn vraag: is er al software die dit ondersteunt? Of zit dit in os x 10.3.4? Alvast bedankt, Martijn[/quote:8bf9876085] volgens mij is er geen software die dit ondersteund en al helemaal niet op een iBook,.. aangezien daar officieel alleen maar een extern scherm als mirror op kan.

Ik denk dat het niet zozeer een probleem is van het OS, maar van eventueel beschikbare (driver)software bij het scherm die detecteert dat je het scherm kantelt, en het OS vertelt dat de resolutie is veranderd van bijv. 1280x1024 naar 1024x1280. En dan moet de videokaart het ook nog ondersteunen...

Volgens mij wordt dit op de Mac alleen ondersteund in de retail versie van de ATI Radeon Pro 9800 videokaart. Je kan dan via de ATI Display software het beeld draaien.

Ik weet niet of dan ook met alle schermen werkt. Het werkt in ieder geval in combinatie met een LaCie photon19vision.