Scherm / Glas iPhone 6 vervangen

Het is gedaan: Hij is gevallen en nu is het scherm gebroken. Althans de glasplaat op het scherm is defect. Gelukkig doet mijn iPhone het nog wel en geeft het scherm ook nog alles duidelijk weer.

Is het mogelijk om alleen deze glasplaat te vervangen?

Nee, helaas. Dit is volgens mij niet meer mogelijk aangezien dat ze ‘tot een zijn gesmolten’.

Net met Apple aan de lijn gehangen. Prijs voor enkel een glas cover is ongeveer 110 euro. “Volledig vervangen” kost 297 euro. Vreemd.

Op eBay zie je wel losse glas-fronts, ik vraag me alleen af in hoe verre je het LCD e.d. los krijgt van je gebroken glas en weer perfect op het nieuw glas. Moet je dan niet gaan kloten met lijm enzo. Iemand misschien ervaring?
Ik ben wel benieuwd, ken iemand met het zelfde gevalletje.

Eerst verwarmen (niet te heet anders gaat het lcd kapot), al het glas verwijderen.
Dan kun je met loca lijm de nieuwe glasplaat erop zetten

Kijk maar op youtube of:
http://www.ebay.com/itm/A-Digitizer-LCD-Front-Touch-Screen-Assembly-Glass-For-4-7-iPhone-6-White-/231416153543?pt=US_Cell_Phone_Replacement_Parts_Tools&hash=item35e17a45c7

Of gewoon door Apple.

hier is een video hoe je dat moet doen https://www.youtube.com/watch?v=z9drzO9hO_U maar ik zou het je niet aanraden

Na het zien van de video is het duidelijk. Ik heb even met Apple Den Haag gebeld. Maandag langskomen, ze kunnen het voor ongeveer 115 of 295 maken. Ligt er aan wat er vervangen moet worden. Misschien dat ze losse onderdelen hebben. Telefoon wel even kwijt, maar voor dat prijs verschil is dat niet erg. Bedankt voor de reacties.

Koop via bijvoorbeeld ts-shops.nl een schermpje voor de iphone 6. De reparatie is makkelijk zelf te doen, mits je uiteraard enkele handige tooltjes hebt (zuignapjes, fijne schroevendraaiertjes enzo) Ik heb er gisteren voor het eerst eentje gefixt voor een klant, appeltje eitje :slight_smile: Het gedeelte bij de oorspeaker is nogal een gepriegel, kijk als je er zelf aan begint goed hoe ie bij de originele vast zit.

Succes!

Voor iedereen:

Laat je iPhone bij Apple vervangen. Dit kost namelijk 109 euro. Ik kreeg toevallig een hele nieuwe iPhone omdat het kalibreer apparaat defect is/was.
Dus vergeet alle “zaakjes” en ga naar Apple.

Helemaal eens met het bovenstaande. 2 weken terug ook voor mn kapotte scherm bij de apple store geweest en binnen 1 uur voor 109 euro weer zo goed als nieuw.

hallo StephanNL en Snolexxx…

hebben jullie voor 109eur bij apple store nieuwe iPhone 6 scherm gehad of nieuwe iPhone 6 ???

Mijn iPhone 6 is gevallen en de glasplaat is gebarsten.

KAN ik voor 109eur scherm reparatie doen bij Apple Store of iPhone 6 vervangen??

Scoop1

Ik heb mijn scherm laten vervangen voor 109 euro.
Als ik de reactie van stephanNL lees denk ik dat er nog iets anders mis bleek te zijn met zn iPhone 6 wat nog onder de garantie viel? En daarom een nieuwe gekregen?

Scoop1

Als ik de reactie van stephanNL lees denk ik dat er nog iets anders mis bleek te zijn met zn iPhone 6 wat nog onder de garantie viel? En daarom een nieuwe gekregen?

Scoop1

Als ik de reactie van stephanNL lees denk ik dat apple het scherm op dat moment niet kon vervangen omdat er iets mis wat met hun eigen apperatuur en daarom een nieuwe heeft gekregen.

Hooo spam de app deed al raar en bleef op versturen staan. Kan de reactie zo ook niet verwijderen. Sorry!

Sorry late reactie!

Het kost inderdaad 109 euro om jouw iPhone 6 glas te laten vervangen. Denk aan glas, want als het scherm niet meer werkt gaat het naar dik 250 euro! Alsnog een koopje als je denkt dat je het wel door een Genius bij Apple laat doen.

Ik had geluk met mijn iPhone. Het apparaat om de iPhone te kalibreren was defect, daarom kreeg ik voor 109,- euro een nieuw exemplaar. Lucky!

Mijn iPhone 6 is maandag gevallen en hiervan is ook het scherm gebroken. Gisteren ben ik er mee naar de AppleStore geweest. Omdat mijn telefoon een beetje krom is geworden willen ze het scherm niet vervangen, ze denken dat het niet past. Ze boden mij aan om de telefoon volledig te vervangen (dus een hele nieuwe telefoon) voor, ik geloof, 285 euro. Zijn er hier mensen met een soort gelijke ervaring. Het buigen van de telefoon is een bekend probleem, dit zou toch eigenlijk geen reden mogen zijn dat zij mij bijna 3 keer zoveel te laten betalen.

Hey ik heb mijn iPhone 6 in Rotterdam laten maken voor 200 euro.
Ik was aan het fietsen en opeens hoorde ik KLETS!. Zag ik mijn iPhone op de grond.
Heel mijn glas was gebrast :(. Had geen applecare dus heb ik het hier laten maken voor maar 200 euro.

https://computorium.nl/product/iphone-6/iphone-6-scherm-reparatie-wit/

Vanochtend heeft mijn iPhone 6 een kleine maar bijzonder lelijke landing gemaakt op een matzwarte natuurstenen keukentegel van degelijke kwaliteit. Dit resulteerde volledig volgens verwachting in akelige glasschade. Wat nu?

Opsturen naar Apple? Dat is volgens mij wel de goedkoopste optie, volgens mij betaal ik daar 121 euro voor (buiten garantie, want eigen schuld; buiten Apple-Care, want niet aangeschaft). Op allerlei plekken kom ik reparatiesites en -zaken tegen, maar dat loopt al gauw over de 200 euro. De apple-prijs is naar ik begreep inclusief verzending, even op en neer reizen naar Amsterdam, Den Haag of Haarlem zit er voor mij niet in, daar ben ik al gauw 2 uur voor aan het rijden.

Wat is jullie advies voor deze toch wel wat nare situatie?

Optie 1: zelf doen.
Optie 2: lokale turk.
Optie 3: APR/Apple.