Scherm in slaap zetten

Hello,

weten jullie of er een manier is om alleen het beeldscherm van de computer te laten slapen, en dan wel direct (dus niet via 10 minuten wachten), maar via een key-command of een instelling van een van de 4 actieve hoeken (hier staat ie bij mij niet).

Alvast bedankt!

Heb je systeemvoorkeuren > bureaublad en schermbeveiliging > interactieve hoeken al geprobeerd dan. Als je daar bij één van de hoeken 'schakel schermbeveiliging in' selecteert en het venster sluit dan kan je door naar die hoek te slepen toch je scherm laten 'slapen'?

Bij mij is het probleem juist andersom. De beeldschermbeveiling staat bij mij ingesteld op 1 uur terwijl het beeld al na 3 minuten inslaapt. Heeft iemand hiet een antwoord op?

Slaapstand van je beeldscherm kun je instellen bij 'Energiestand' in de Systeemvoorkeuren.

Dit is anders dan de Screensaver die je bij ‘Screensaver’ in kunt stellen bij Systeemvoorkeuren

Dat is 't 'm juist. Ik zou graag in een van de interactieve hoeken 'slaap beeldscherm' instellen, maar deze optie is niet gegeven. Ik weet hoe je het kan instellen, maar het gaat mij erom dat ik zodra ik m'n computer alleen achterlaat ik 'm meteen op slaap beeldscherm kan zetten (zonder dat ik hoef te wachten).

Schermbeveiliging is iets anders dan scherm uit, helaas.