scherm kras

aaargh ik heb me ipod maar pas en nu al een dikke kras op me scherm :( en ook op de achterkant

ik heb eens gehoord dat er soort polish ervoor is
maar das hele dure polish
ook zei iemand dat je hetzelfde product maar dan niet van Apple in de suprmarkt kan kopen

ik wil alles proberen om dat krasje weg te halen

ook wil ik graag een hoesje kopen die OOK mijn scherm beschermt
want mijn spijkerbroeken (grrr) maken allemaal lelijke krasjes op !!!

[quote:3ce4daa7d7="itachi"]aaargh ik heb me ipod maar pas en nu al een dikke kras op me scherm :( en ook op de achterkant

ook zei iemand dat je hetzelfde product maar dan niet van Apple in de suprmarkt kan kopen

want mijn spijkerbroeken (grrr) maken allemaal lelijke krasjes op !!![/quote:3ce4daa7d7]
…MIJN…iPod
…MIJN scherm
…EEN soort polish
…DAT IS hele dure
…KUNT kopen
…kopen DAT
of…maken ER…of krasjes.{punt)
Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.

[quote:1df740b5c2]MIJN..iPod ...MIJN scherm ...EEN soort polish ...DAT IS hele dure ...KUNT kopen ....kopen DAT of...maken ER...of krasjes.{punt) Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.[/quote:1df740b5c2]

als je het verhaal niet snapt wil ik het best nog een keer uitleggen…maar als je leuk wilt zijn doe dat ff ergens anders…want mij hoor je niet lachen om jou

Hehehe, ben het wel een beetje met sedikit eens; 't is nogal een gebrabbel ja :D

Maar er is inderdaad een polish voor: www.voorjegemac.nl
Daar moet je even een beetje zoeken, maar 't schijnt wel goed te werken ja… ook voor je mobieltje :wink:

er zijn verschillende middeltjes op de mark volgens mij. je hebt namelijk ook van die polisch smeerseltjes voor als je een krasje in je gsm-scherm hebt. geen id hoe duur/goed/geschikt dat is... anywayz, ik heb zelf een iSkin om mn iPod. is een rubber hoessie met een transarant cover voor je scherm. werkt echt prima! het rubber is erg flexibel, dus om hem in je dock te zetten trek je het rubber aan de onderkant gewoon een stukkie omhoog. klinkt raar, werkt prima. kijk es op www.iSkin.com, of op www.macintoys.nl. of ze al hoessies voor de nieuwe pods hebben weet ik niet. ik heb een 3eG. greetz en sccs

[quote:f01128766e="itachi"][quote:f01128766e]MIJN..iPod ...MIJN scherm ...EEN soort polish ...DAT IS hele dure ...KUNT kopen ....kopen DAT of...maken ER...of krasjes.{punt) Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.[/quote:f01128766e]

als je het verhaal niet snapt wil ik het best nog een keer uitleggen…maar als je leuk wilt zijn doe dat ff ergens anders…want mij hoor je niet lachen om jou[/quote:f01128766e]

Ik snap je verhaal wel, en ik wil niet leuk zijn. Maar je kunt wel even de moeite nemen wanneer je je richt tot anderen, een beetje zorgvuldiger te zijn in je taalgebruik .Bij het lezen spreek het gelezene a.h.w. na in je hoofd en dat kun je de lezer niet aandoen.( dat bedoel ik met beledigend)

[quote:33a9eea5f0="itachi"][quote:33a9eea5f0]MIJN..iPod ...MIJN scherm ...EEN soort polish ...DAT IS hele dure ...KUNT kopen ....kopen DAT of...maken ER...of krasjes.{punt) Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.[/quote:33a9eea5f0]

als je het verhaal niet snapt wil ik het best nog een keer uitleggen…maar als je leuk wilt zijn doe dat ff ergens anders…want mij hoor je niet lachen om jou[/quote:33a9eea5f0]

idd zekers een ochtendhumeur! hij vraagt wat hij kan doen aan die krasjes
en in praat daarvan word hij de grond ingetrapt door zijn taalgebruik, euhhh
hallo das niet de bedoeling van dit forum misschien iets woor het forum van
taalweb :stuck_out_tongue:

maar als beste kun je die polish gebruiken en een hoesje kopen want kras
vrij krijg je een ipod nooit als je hm in je broek doet!

Polish is te koop bij o.m. Halfords, bijna alle telefoonwinkels, electronica-speciaalzaken, etc.

In de prijsklasse rond een eurootje of zeven moet je toch wel slagen.

Je kunt je iPod (scherm, maar ook achterzijde) ook beschermen met folie

Een mooie oplossing en je hoeft dan niet persé een hoesje te kopen. Ik gebruik die velletjes folie voor alles in huis wat maar een beeldscherm heeft; digitale camera’s en gsm’s, etc. Werkt prima.

[wink-modus] :wink: @maarten en itachi: Op je toetsenbord op de rij boven de spatiebalk vind je de ‘punt’ en ‘komma’ toets. Dat maakt jullie post een stuk beter leesbaar (nog even afgezien de vele schrijffouten).
@sedikit: Jouw laatste zinnen lopen ook niet echt lekker, hè? :wink: [/wink-modus]

Sedikit heeft slechts krassen op zijn ziel... Weet ook nog steeds niet dat je een zin eindigt met een . en dan een spatie inplaats van andersom en dat extra returns niet nodig zijn als je op een computer tikt...

Je kunt polijsten met tandpasta en zilverpoets. Je moet alleen voorzichtig zijn dat het nergens tussenkomt. Maar dat geldt ook voor andere soorten ‘polish’.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=24866&highlight=ipod+zilverpoets]met zoeken kom je een heel eind[/url]

[quote:e8fdd5f5c3="sedikit"][quote:e8fdd5f5c3="itachi"]aaargh ik heb me ipod maar pas en nu al een dikke kras op me scherm :( en ook op de achterkant

want mijn spijkerbroeken (grrr) maken allemaal lelijke krasjes op !!![/quote:e8fdd5f5c3]
…MIJN…iPod
…MIJN scherm
…EEN soort polish
…DAT IS hele dure
…KUNT kopen
…kopen DAT
Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.[/quote:e8fdd5f5c3]

Ik hoop dat dit een grapje is of anders dat je leraar Nederlandsch bent, ik vind het al triest dat je in een forum andersmand posts gaat verbeteren en dan ook nog op zo’n denegrerende manier. Doe je dat ook zo op het advertentiebord bij de AH?

GSM Polish is bij Hallfords 5,5 euro. Toevallig gisteren een tubetje gehaald voor mijn Ibook.

Overigens geef ik Sedikit gelijk. Als je hulp nodig hebt, dan kun je van je lezer niet verwachten dat hij eerst 6 keer je boodschap leest, voordat hij hem snapt. Het lijkt me ook een hele kleine moeite om je zinnen recht te laten lopen (ipv krom) :wink:

Overigens had Sedikit wel meteen een advies kunnen toevoegen over het probleem dat er lag; als je weinig te reageren hebt op het probleem, weet ik ook niet of je moreel sterk genoeg staat om wel commentaar op taalgebruik te leveren. :?

Niets meer dan bezittelijke voornaamwoorden.

[quote:f47ef5fe92="sedikit"][quote:f47ef5fe92="itachi"]aaargh ik heb me ipod maar pas en nu al een dikke kras op me scherm :( en ook op de achterkant

want mijn spijkerbroeken (grrr) maken allemaal lelijke krasjes op !!![/quote:f47ef5fe92]
…MIJN…iPod
…MIJN scherm
…EEN soort polish
…DAT IS hele dure
…KUNT kopen
…kopen DAT
Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.[/quote:f47ef5fe92]

Ik hoop dat dit een grapje is of anders dat je leraar Nederlandsch bent, ik vind het al triest dat je in een forum andersmand posts gaat verbeteren en dan ook nog op zo’n denegrerende manier. Doe je dat ook zo op het advertentiebord bij de AH?

Ik begreep de vraag van itachi gelijk, hoefde echt niet 6 keer te lezen. Wat is dat toch, de laatste tijd? Je hoeft maar één letter verkeerd te typen, een t achter een d te vergeten en je wordt gelijk gecorrigeerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen er maar een potje van moet maken. Er zijn zaken die ik veel ergerlijker vind. Zoals, iemand heeft een probleem, er komen een paar suggesties voor mogelijke oplossingen, en vervolgens hoor je niets meer van de vragensteller.

Nee, dit is geen grapje en ik ben geen leraar nederlands.Ik houd van taal (niets mis mee), ik houd van duidelijkheid(niets mis mee) en ik houd van fatsoen ( niets mis mee). Maar goed, als dat gek gevonden wordt,dan hebben mijn opmerkingen geen zin!

[quote:2b8f04e8fe="wjgmspeedy"]Ik begreep de vraag van itachi gelijk, hoefde echt niet 6 keer te lezen. Wat is dat toch, de laatste tijd? Je hoeft maar één letter verkeerd te typen, een t achter een d te vergeten en je wordt gelijk gecorrigeerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen er maar een potje van moet maken. Er zijn zaken die ik veel ergerlijker vind. Zoals, iemand heeft een probleem, er komen een paar suggesties voor mogelijke oplossingen, en vervolgens hoor je niets meer van de vragensteller.[/quote:2b8f04e8fe]

Precies!

Dus we pakken het vanaf nu anders aan:
gecorrigeerd, ergerlijker, suggesties, oplossingen. Lastige woorden. Allemaal juist gespeld. Ook begrijp ik wat je bedoelt. Hartelijk dank hiervoor. Ik heb helaas geen antwoord op je vraag. :lol:

Ook zie ik liever niet dat er op een forum SMS en bR33zAH-Lingo gebruikt wordt.

Een oud hollanse zegswijze: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Er zijn ook bijbelse varianten (van balk, splinter en oog). Maar interpunctie en regel- en alineaindeling zijn OOK van belang voor de leesbaarheid.

Maar als dat gek gevonden wordt dan hebben mijn opmerkingen ook geen zin.

Zouden wij hier getuige zijn van een generatiekloof? :D :P Overigens helemaal eens met Deskman!

Over krassen, de eerste is altijd erg vervelend. Ik weet nog dat mijn Powerbook na een week een dikke kras bezat. God wat heb ik er de pest ingehad. Maar goed ben nu twee jaar verder en door het intensieve gebruik zit hij helemaal onder de krassen. Hoort er bij!

Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dat toch sluit tijdens gebruik.