Scherm Powerbook G4 bevriest

Sinds een week bevriest mijn Powerbook G4-scherm. Toen gebeurde dit nadat hij al enige tijd aanlag. Er kwamen verticale strepen op het scherm. Dit deed zich tijdens de hitteholf, ik dacht dat het aan de warmte lag. De dagen erna had hij het af en toe maar sinds gisteren komt dit nu voor bij het opstarten. Hij start op, het scherm is normaal, en dan plots die strepen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe kan ik het oplossen?

Ik heb nog een iMac, hoe krijg ik mijn gegevens die op m’n PowerBook staan op m’n iMac? Ik heb een FireWire-kabel. Op beide systemen staat er Mac OS X 10.2.4.

Eén van de laptops opstarten als FireWire slave en dan gewoon aan elkaar hangen. Je ziet 'm dan gewoon als drive op de andere verschijnen...

Voordat je je af vraagt... En hoe doe ik dat, die 'slave' mode???

1. Zet je iMac aan en laat je PB uit.
  2. Verbind beiden met een FireWire-kabel
  3. Zet de PowerBook aan en houd de ‘T’ toets ingedrukt
  4. De PowerBook start nu in Target Mode en verschijnt als externe schijf op de iMac.

Succes…
Het hoe en waarom van die strepen kan ik niet verklaren. Lijkt me tijd voor een Apple Servce beurtje…

Thijs

Bestanden overzetten werkt prima met firewire.

Nu vernam ik van een vriend dat hij een gelijkaardig probleem had met zijn iBook. Blijkbaar zijn die scharnieren van het scherm niet zo stevig waardoor de kabeltjes van het scherm redelijk afzien. Lijkt me een serieuze tekortkoming.

Zal eens naar Apple bellen voor meer uitleg :o

Lijkt me sterk...

M’n powerbookje heeft in zijn 3 maanden levensduur al heel wat moeten trotseren… zo ook in week 2 een vol glas water (gelukkig geen plakspul…) en heel wat treinreizen en al 2 verhuizingen. Op een begeven moment was het scherm nét een beetje krom maar na wat frotten zit ook die weer recht.

Tot nu toe ben ík juist zeer tevreden over de kwaliteit die apple in zijn nieuwe powerbook reeks aflevert. (in tegenstelling tot een G4 15" die van titanium naar wit transformeerde)